Studiebeurs- Domicilie- Aansprakelijkheid

Marhel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Studiebeurs- Domicilie- Aansprakelijkheid

#1 , 14 mar 2021 12:11

Dag iedereen,

Ik ben een gescheiden, alleenstaande moeder met 3 kinderen. Ze zijn alledrie bij mij gedomicilieerd. Op basis van mijn laag inkomen heeft mijn oudste recht op een studiebeurs aan de unief vanaf oktober.

Nu heb ik sinds een half jaar een relatie die goed loopt. Wat zijn de gevolgen indien mijn vriend bij mij komt wonen en gedomicilieerd wordt? Wil dat dan automatisch zeggen dat mijn loon stijgt? En ben ik dan de studiebeurs kwijt?

Stel dat mijn vriend ooit schulden zou maken, ben ik dan mede aansprakelijk omdat hij bij mij gedomicilieerd staat? Of enkel wanneer ik mee getekend zou hebben voor een aankoop?

Bedankt,
Marie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 14 mar 2021 14:19

Akkoord # 2 voor studiebeurs .

U kunt niet aansprakelijk gesteld worden voor schulden van een ander ( bij feitelijke samenwoning ) : doch wanneer het zover zou komen dat een gerechtsdeurwaarder beslag komt leggen , zal die geen onderscheid maken tussen uw goederen en die van uw partner .
Tenzij u op factuur kunt aantonen wat van u is . ( en dan nog kan dit een hele rompslomp worden ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Marhel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2021 17:51

Dank jullie wel voor de info!

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”