wettelijke vertegenwoordiging

vtx
Topic Starter
Berichten: 8

wettelijke vertegenwoordiging

#1 , 04 feb 2021 13:54

Geen idee onder welke forumcategorie ik dit moet zetten...

Het is een héél ingewikkeld verhaal, dus zal ik het proberen samenvatten: Vrouw en man hebben relatie sinds 15 jaar geleden, ongehuwd en feitelijk samenwonend. Er wordt een dochter geboren. Ouders erkennen kind. De vrouw is mentaal gehandicapt. De relatie loopt op de klippen, en de man wordt even later uit zijn ouderlijke rechten onzet door de rechtbank (ik ken de redenen, en oordeel zelf dat dit terecht was, maar dat terzijde). Er werd later voor de vrouw een voorlopig bewindvoerder aangesteld, nl. haar broer, die de bewindvoering heeft over haar zakelijke belangen. Over de dochter staat niets in het vonnis. De dochter, die lijdt aan een ernstige neurodegeneratieve ziekte, maar ze voor de rest boven-normaal intelligent is, is ondertussen 13 jaar en woont bij haar moeder. Haar moeder is echter door haar mentale handicap niet écht in staat om voor haar dochter te zorgen, ook al heeft ze haar best gedaan in het verleden. Dochter wordt tussendoor vaak opgevangen door familieleden, vooral door haar broer zijn vrouw en hun kinderen.

Nu geeft de onder bewindvoering geplaatste mentaal gehandicapte vrouw te kennen niet meer te willen zorgen voor haar dochter, maar dat ze liever bij haar "vriend" doorbrengt. Haar familie erkent en ziet het probleem, en wil er alles aan doen om het probleem van de dochter op te vangen, nl. dat haar moeder aangeeft er niet meer wil voor te zorgen.

Wie kan de familie of haar eventuele zakelijke voorlopige bewindvoerder contacteren om dit probleem, en dus voornamelijk van het kind, te helpen oplossen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding