Samenwonen en erfrechten

madeliefje
Topic Starter
Berichten: 1

Samenwonen en erfrechten

#1 , 18 apr 2006 19:45

Ik wou samen (feitelijk) met iemand die zelfstandig is. Hij heeft de zaak van zijn ouders overgenomen en zijn zus volledig uitbetaald.
We zijn nu ongeveer 2,5 jaar samen en wonen sinds 8 maanden feitelijk samen.
Ik ga werken als bediende, maar help hem zo veel mogelijk mee in de zaak.
Nu liet zijn zus onlangs nogal grof tegen me vallen dat zij toch alles erft moest hem iets overkomen.
Waar heb ik recht op. We hebben samen een huis gekocht en in deze akte hebben we laten opnemen dat het huis naar de langstlevenden van ons beide gaat. Dus over het huis heb ik geen angst, maar hoe zit het met onze gemeenschappelijke rekening en meubels die we beide gekocht hebben? Kan zij hierop aanspraak maken?
En hoe zit het met de zaak? Ik neem aan dat alles terug naar zijn familie gaat. Hoe kunnen we dit best regelen? Graag advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#2 , 18 apr 2006 20:34

Gelet op uw huidige situatie stel ik voor om wederzijds een testament op schrift te stellen waarin partijen elkaar maximaal bevoorrechten.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”