Domiciliëring beide kinderen op zelfde adres na schenking huis.

Georges Jozef
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Domiciliëring beide kinderen op zelfde adres na schenking huis.

#1 , 03 jan 2021 15:44

Beste,

Wij gaan ons huis schenken aan onze 2 kinderen, onze vraag is of deze kinderen na de schenking alle twee kunnen wonen (dus beide hun domiciliering op hetzelfde adres zetten) in het geschonken huis?

Alvast bedank.
Georges.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 03 jan 2021 16:02

Uiteraard kunnen uw twee kinderen daar wonen .
Maar als het de bedoeling is om daar hun domicilie te vestigen , dan dienen zij er ook permanent te wonen , in de zin van daar hun hoofdverblijfplaats te houden , het grootste gedeelte van het jaar daar te verblijven en hun belangen te behartigen .

Wanneer dit niet de bedoeling zou zijn , zal hun domiciliering daar geweigerd worden ; zoniet onwettig zijn .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jan 2021 17:35

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Georges Jozef
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jan 2021 18:12

Als ik het goed begrijp dan kunnen de 2 kinderen onder 1 domiciliëring hier gehuisvest worden hier het 1 adres is en dus enkel 1 postbus heeft.
Bijkomende informatie mijn dochter heeft een gezin bestaande uit haarzelf haar man en 2 kinderen, mijn zoon is alleenstaande.

Hoe zit dit dat met domiciliering van de verschillende personen?

alvast bedankt.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 03 jan 2021 18:27

Als uw dochter en haar man ermee akkoord gaan dat uw zoon in hun gezin komt wonen dan kan dat perfect. Maar ik raad het af om velerlei redenen.
Maar wettelijk gezien kan het.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Georges Jozef
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 jan 2021 18:46

Welke zijn de redenen waarom jij dit zou afraden?

Alvast bedankt

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 03 jan 2021 18:48

Schoonzoon!!!
ook: mogelijke implicaties toepassing sociale wetgeving en aanverwante.
Beslaglegging indien schulden, enz....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jan 2021 18:54

Indien de woning de huisvesting van twee gezinnen toestaat en de gemeente aanvaardt dit, dan kunnen deze twee "gezinnen" apart op dit adres gedomicilieerd worden, bv. een A en B. In dat geval worden ze niet als samenwonend, deel uitmakend van één gezin beschouwd. Domicilieadres moet overeenstemmen met de feitelijke toestand.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#9 , 03 jan 2021 19:01

"Als ik het goed begrijp dan kunnen de 2 kinderen onder 1 domiciliëring hier gehuisvest worden hier het 1 adres is en dus enkel 1 postbus heeft."

Dan zullen ze administratief tot één familie behoren!
Tenzij zoals Marcus Arelius schreef de woning officieel kan opgesplitst worden in twee afzonderlijke wooneenheden.
Maar ik meende begrepen te hebben dat dit niet het geval is.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 jan 2021 22:22

In het algemeen: als x mensen samenwonen en één er van heeft schulden, dan mag een deurwaarder alles aanslaan wat in die woning aanwezig is. De anderen mogen dan met veel moeite en kosten proberen te bewijzen wat van hen was en niet van de medebewoner met schulden.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”