Wettelijk samenwonen met buitenlander (werkvergunning ander EU lidstaat)

Ayro
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wettelijk samenwonen met buitenlander (werkvergunning ander EU lidstaat)

#1 , 27 dec 2020 23:56

Ik en mijn buitenlandse (niet-eu) partner zijn al enkele jaren samen. Momenteel werkt mijn partner met een werkvisa in Polen. Indien mijn partner haar ontslag geeft of krijgt heeft ze nog 1 maand het recht om in Polen te verblijven.

Kunnen we in deze maand ons registeren als wettelijk samenwonend in België zonder dat we opnieuw een visum moeten aanvragen?
Of moet er effectief teruggegaan worden naar haar thuisland en vandaar de procedure van 0 starten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 dec 2020 10:13

Als ze naar ons land komt, is ze hier onwettig aanwezig

Ayro
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 dec 2020 13:07

Bedankt voor de reactie.

Kunnen we dan, terwijl mijn partner verder werkt in Polen, een huwelijksaanvraag indienen zonder dat er een extra visa moet aangevraagd worden? Zij mag namelijk vrij reizen in de EU.

De domicilie van mijn partner is in Polen, maar wanneer we getrouwd zijn willen we uiteraard samen in Belgie wonen. Dit gebeurd dan via gezinshereniging veronderstel ik.

Is het dus mogelijk om te trouwen en pas nadien haar domicilie ook in België te zetten?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”