Verhuur Kamer

louisquatorze
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhuur Kamer

#1 , 23 nov 2020 17:35

Kan ik aan mijn levenspartner, die met mij feitelijk gaat samenwonen, een kamer van mijn huis verhuren, zijnde een huurcontract volgens de huurwetgeving? Ik wil hem alzo tegenover openbare diensten vrijwaren van het samentellen van onze inkomsten.

De bedoeling is dat het tegenover derden als huurder/huisbaas relatie moet gelden.

En aan welke wettelijke vereisten moet zo een kamer voldoen om van een huurcontract te kunnen spreken die door de openbare instellingen erkend wordt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 23 nov 2020 17:43

Neen dat kan niet, want dan zou uw woning twee huisnummers moeten hebben (bepaald bij het kadaster) om aldus twee verschillende adressen te hebben. Een huis kan slechts in 2 wooneenheden onderverdeeld worden na inspectie. en dan moet het huis daar ook nog voor geschikt zijn: Gescheiden (bad)kamers en keukenvoorziening etc... Een kamer onderverhuren kan bijvoorbeeld aan een student. Maar die is daar dan niet gedomicilieerd. Ofwel gaan jullie samenwonen, ofwel niet....

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 23 nov 2020 17:55

Voor een leefloon/uitkering? U beseft toch dat dit fraude is?

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 nov 2020 13:23

Ik treed voorgangers bij.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”