niet - gedomicilieerde partner heeft zelfstandige activiteit op mijn domicilie

anne0402
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

niet - gedomicilieerde partner heeft zelfstandige activiteit op mijn domicilie

#1 , 10 nov 2020 16:22

beste

Sedert 10 maanden woont mijn partner bij mij in. Hij draagt bij in de voedingskosten. Ik ben eigenaar van de woning en draag alle kosten die eraan verbonden zijn . Hij is niet bij mij gedomicilieerd, dat is hij nog bij zijn ex.
In september heeft hij zijn job verloren en is hij als consultant aan de slag. Als adres voor zijn activiteit heeft hij mijn adres opgegeven.
Heeft dit fiscaal gevolgen voor mij ?

Met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 nov 2020 18:24

Dat, indien hij schulden maakt, ze UW inboedel kunnen aanslaan en verkopen. Bovendien pleegt hij domiciliefraude, waar zware straffen kunnen opstaan als hij er enige voordeel uit haalt.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 10 nov 2020 20:01

Hem bij u laten domiciliëren als hij dat zelf wil anders zelf maatregelen nemen.
Dus eerst eens een grondig gesprek.
Is hij aan het scheiden? Waarom veranderd hij zijn adres dan niet?

Reclame

anne0402
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 nov 2020 10:51

dank voor jullie reacties. Het gaat er mij vnl. om of er belastingenwijze iets voor mij veranderd.
De reden dat hij zich niet domicilieerd is dat hij nog het huis van zijn ex afbetaald gedurende 2 jaar.
is dat dan domicilieringsfraude ?

eylis
Berichten: 8840

#5 , 12 nov 2020 11:35

Dat is zeer zeker domiciliefraude. Dat hij de lening afbetaalt van de woning van zijn ex is perfect mogelijk als hij elders gedomicilieerd is. Domicilie: is het adres waar men woont, verblijft en zijn persoonlijke belangen behartigt.

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 12 nov 2020 14:56

Inbrengen van lening in zijn belastingen mogelijk? Ook fiscale fraude misschien????

anne0402
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 nov 2020 17:45

dank voor de berichten
Fiscaal is er geen risico dat ik meer moet betalen of minder terugkrijg van de belastingen of sociale bijdrage?

Van die fraude, dan heeft dit enkel betrekking tot zijn ex en hemzelf? of ben ik dan een soort van medeplichtige.
Bovenop de lening, betaalt hij maandelijks 1300€aan onderhoudsgeld voor zijn kinderen. Heeft dit ook gevolgen?
Mijn vragen zijn strikt om mijn kinderen in te dekken, zodat zij als er mij iets zou overkomen , zij steeds mijn eigendom kunnen beschikken
met dank

anne0402
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 nov 2020 17:26

dank voor de berichten
Fiscaal is er geen risico dat ik meer moet betalen of minder terugkrijg van de belastingen of sociale bijdrage?

Van die fraude, dan heeft dit enkel betrekking tot zijn ex en hemzelf? of ben ik dan een soort van medeplichtige.
Bovenop de lening, betaalt hij maandelijks 1300€aan onderhoudsgeld voor zijn kinderen. Heeft dit ook gevolgen?
Mijn vragen zijn strikt om mijn kinderen in te dekken, zodat zij als er mij iets zou overkomen , zij steeds mijn eigendom kunnen beschikken
met dank

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”