Weigering gezinshereniging

Jochen_Neyens
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Weigering gezinshereniging

#1 , 07 okt 2020 16:33

Mijn Oekraïense vriendin en ik gaan kortelings wettelijk samenwonen. Hierna starten we een aanvraag GEZINSHERENIGING (NIET)-EU/Belg en zal ze in afwachting van die uitspraak een attest van immatriculatie ontvangen (oranje kaart). Onze aanvraag is goed voorbereid. Het enige probleem is dat we nog geen 2 jaar samen zijn en dus de duurzame relatie niet kunnen aantonen. We kunnen 1 jaar aantonen. De kans is dus groot dat hierdoor de aanvraag GEZINSHERENIGING (NIET)-EU/Belg negatief beoordeeld zal worden. Ik heb vernomen dat je die aanvraag dan opnieuw kan opstarten als er "nieuwe elementen" zijn in het dossier. In ons geval zou het "nieuwe element" dan zijn dat we alweer langer samenwonen. Je kan op die manier de aanvraag toch steeds opnieuw blijven indienen tot je aan die 2 jaar aantoonbaar zit? Of zie ik dat verkeerd?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding