graag men huisgenoot weg krijgen

Bennyboy
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

graag men huisgenoot weg krijgen

#1 , 27 sep 2020 14:41

hey,

4j geleden heb ik een maat (51j) van mij in men appartement genomen omdat hij geen woonst meer had. bedoeling was voor een jaar of 2 en dat hij dan alleen ging wonen.
maar ondertussen heeft hij nog niks gevonden.weinig moeite gedaan int begin en weinig gespaard ook. nu is dat al gebeterd.
sinds vorig jaar heeft hij een ziekte aan zen been waardoor hij moeilijk kan stappen en problemen met zijn arm. hij zit al meer als een jaar thuis nu. hij is invalide verklaard en zal wss niet meer werken en heeft een loon van ongeveer 950€ nu. wat heel weinig is en niet veel huisbazen hem willen.

dus mijn vraag is wat ik of hij kan doen. de reden dat ik het vraag is omdat hij niet goed kan lezen of schrijven. En ik ben het een beetje beu voor met hem samen te leven. zou wel een eigen leven willen ook.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 27 sep 2020 17:58

Best die persoon eens naar OCMW van uw gemeente laten gaan.
Hem met aangetekend schrijven aanmanen uw woning te verlaten binnen bv de 2 maanden.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 sep 2020 19:49

Is hij in uw woning gedomicilieerd ? Indien niet kan het gewoon via de vrederechter

Reclame

Bennyboy
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 sep 2020 14:41

Is hij in uw woning gedomicilieerd ? Indien niet kan het gewoon via de vrederechter
nee, hij heet geen contract bij mij dus kan hem in principe gewoon buiten zetten maar dan staat hij wel op straat.

bosprocureur
Berichten: 6858

#5 , 28 sep 2020 16:17

Oei, andere vraag dan : krijgt hij zijn correspondentie bij u, of op een ander adres ?

eylis
Berichten: 8842

#6 , 28 sep 2020 18:43

Is hij in uw woning gedomicilieerd ? Indien niet kan het gewoon via de vrederechter
nee, hij heet geen contract bij mij dus kan hem in principe gewoon buiten zetten maar dan staat hij wel op straat.
Wacht eens even: dat hij met u geen contract heeft, staat los van het feit dat hij gedomicilieerd kan staan op uw adres. Dat laatste kan hij zonder dat u daarvan op de hoogte bent bij de gemeente aangevraagd hebben.

Fiets
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 sep 2020 22:34

Op straat staan is onzin. Gewoon overleg met OCMW/Sociaal Huis en vandaar gaat hij naar de noodopvang voor x-maanden. Sociale huisvesting zal hem dan iets aanbieden want als "dakloze" is hij nu prioritair. Je moet wel op je strepen staan: leven is onmogelijk geworden, hij moet eruit en ook meteen.

Fiets
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 sep 2020 22:37

Is hij in uw woning gedomicilieerd ? Indien niet kan het gewoon via de vrederechter
nee, hij heet geen contract bij mij dus kan hem in principe gewoon buiten zetten maar dan staat hij wel op straat.
Dat zou wel eens kunnen zijn want hij ontvangt een uitkering. Alles is nu verbonden met elkaar en geen domicilie kan normaal gezien niet meer. Als je geen officieel adres hebt kan je ook geen uitkering krijgen. Zo is het toch officieel.

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#9 , 29 sep 2020 09:48

Neem al eens contact op met de mensen die zijn uitkering uitbetalen/berekenen. Negen kansen op tien zal die een stukje stijgen als hij alleen gaat wonen.

Bennyboy
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 29 sep 2020 16:49

Is hij in uw woning gedomicilieerd ? Indien niet kan het gewoon via de vrederechter
nee, hij heet geen contract bij mij dus kan hem in principe gewoon buiten zetten maar dan staat hij wel op straat.
Wacht eens even: dat hij met u geen contract heeft, staat los van het feit dat hij gedomicilieerd kan staan op uw adres. Dat laatste kan hij zonder dat u daarvan op de hoogte bent bij de gemeente aangevraagd hebben.
ja. hij staat wel ingeschreven op mijn adres via de gemeente, maat staat niet in het huurcontract.

Bennyboy
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 29 sep 2020 16:49

Neem al eens contact op met de mensen die zijn uitkering uitbetalen/berekenen. Negen kansen op tien zal die een stukje stijgen als hij alleen gaat wonen.
moest hij alleen wonen zal hij wss wel meer verdienen, Maarja, huisbazen nemen altijd iemand waar de loon hoger ligt. en zal ook wel een paar maanden duren vooraleer hij die verhoging krijgt dan

Bennyboy
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#12 , 29 sep 2020 16:50

Op straat staan is onzin. Gewoon overleg met OCMW/Sociaal Huis en vandaar gaat hij naar de noodopvang voor x-maanden. Sociale huisvesting zal hem dan iets aanbieden want als "dakloze" is hij nu prioritair. Je moet wel op je strepen staan: leven is onmogelijk geworden, hij moet eruit en ook meteen.
ja hij gaat morgen naar een appartement zien en als da weer niks is gaan ik hem zeggen voor naar ocmw te gaan

Oude Belg
Berichten: 3192

#13 , 29 sep 2020 16:58

ja. hij staat wel ingeschreven op mijn adres via de gemeente, maat staat niet in het huurcontract.
Dan heeft hij zijn domicilie zo goed als zeker bij u. Uitzetten moet dan via de rechter. (tenzij hij zelf vertrekt natuurlijk).
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38607

#14 , 29 sep 2020 19:47

Dus aangetekend in kennis stellen dat hij tegen 1 november bij u buiten moet. Of dat u anders naar de bevoegde rechtbank zal stappen.
De AS verstuurd u met een Antwoord /Reponse kaart dan staat er een handtekening op van de ontvanger.

En blijkbaar het u toegelaten dat de man bij u gedomicilieerd werd...controle gebeurd door politie.

Hij hoeft niet op huurcontract te staan want dat is iets tussen verhuurder en huurder. Mogelijk doet u aan onwettige onderverhuring.

Ook opletten voor beslagnames van gerechtsdeurwaarders ...alles wat er staat wordt ook geacht van hem te (kunnen) zijn.

Bennyboy
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#15 , 01 okt 2020 14:50

Dus aangetekend in kennis stellen dat hij tegen 1 november bij u buiten moet. Of dat u anders naar de bevoegde rechtbank zal stappen.
De AS verstuurd u met een Antwoord /Reponse kaart dan staat er een handtekening op van de ontvanger.

En blijkbaar het u toegelaten dat de man bij u gedomicilieerd werd...controle gebeurd door politie.

Hij hoeft niet op huurcontract te staan want dat is iets tussen verhuurder en huurder. Mogelijk doet u aan onwettige onderverhuring.

Ook opletten voor beslagnames van gerechtsdeurwaarders ...alles wat er staat wordt ook geacht van hem te (kunnen) zijn.
ja liefst wil ik niet naar de rechtbank stappen want dat is een heel gedoe en kan maanden duren wss.

hij is alvast weer geweigerd voor een appartement van maar 495€. dus heb tegen hem gezegd voor naar de ocmw te horen. denk je dat die kunnen helpen? financieel of met andere hulp?

ja en in verband met beslagnames. het is duidelijk hier wat van wie is. alles van hem staat op zijn kamer en de rest van zen rommel in mijn garage.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”