Hoe ex uit woning zetten (feitelijk samenwonend)

Katrienl
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hoe ex uit woning zetten (feitelijk samenwonend)

#1 , 14 sep 2020 21:27

Beste,

Ik ben al verschillende jaren samen met mijn partner. We hebben samen een zoontje van 4j (bijna 5).
We hadden al een tijdje onze problemen, die zijn jammer genoeg onlangs geëscaleerd. Hij wou zich aan mij opdringen, ik weigerde, daardoor begon hij me verbaal uit te maken (iets wat nog al was gebeurd). Ik heb hem toen een duw gegeven waarop hij me een slag in mijn gezicht gaf. Ik ben de kamer uit gelopen en daar is het verder bij gebleven. Op aanraden van mijn collega's ben ik de dag erna naar de politie en dokter gegaan. Voor mij persoonlijk betekende dit ook het definitieve einde van onze relatie. Hij heeft me sindsdien niet meer fysiek aangeraakt, maar afgelopen zaterdag heeft hij me bij mijn moeder verbaal uitgemaakt. Sinds dat voorval slaap ik in de zetel.

Mijn ex lijkt aan het voorval niet zo zwaar te tillen en is niet van plan om het huis te verlaten.
Nu wou ik jullie vragen

1 is er een mogelijkheid dat ik mijn ex uit huis kan zetten zonder tussenkomst van de rechtbank? Of welke stappen moet ik ondernemen om hem uit mijn huis te krijgen. Ik ben eigenaar van het huis, hij is er later komen wonen en heeft zijn domicilie daar laten zetten. We hebben geen bijkomende documenten laten opmaken dus ik ga ervan uit dat we feitelijk samen wonen.

2 Ik heb stiekem in zijn gsm gekeken en daarin vraagt zijn moeder of hij mijn belastingaangifte heeft. Ik vind dit nogal vreemd. Wat zou hij hiermee kunnen doen?

3 Hebben jullie eventueel verder nog advies van wat ik zou kunnen doen? Hij heeft een geweer in huis en af en toe laat hij nu wel eens een verdoken dreigement vallen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding