Kinderalimentatie

Qunarai
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Kinderalimentatie

#1 , 05 sep 2020 21:17

Hoi allen,

Ik was vandaag op youtube aan het kijken naar verschillende video's en ik kwam iets tegen
dat ik maar amper kon geloven. In de VS is het blijkbaar mogelijk dat wanneer een vrouw
zwanger is van een minderjarige man of van een man die ze verkracht heeft, de vrouw
child support (kinderalimentatie) kan eisen.

Mijn vraag is nu: Is dit in België Juridisch ook mogelijk?Of is dit gwn iets dat enkel in de VS mogelijk is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 06 sep 2020 12:40

Begrijp ik dat goed : "een vrouw die zwanger is van een man die ze verkracht heeft"? Of bedoel je "een vrouw die zwanger is van een man die haar verkracht heeft".?

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 06 sep 2020 13:22

Begrijp ik dat goed : "een vrouw die zwanger is van een man die ze verkracht heeft"? Of bedoel je "een vrouw die zwanger is van een man die haar verkracht heeft".?
Het eerste, me dunkt. Een vrouw kan een man/jongen toch verkrachten en zwanger worden?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Qunarai
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 sep 2020 13:48

Begrijp ik dat goed : "een vrouw die zwanger is van een man die ze verkracht heeft"? Of bedoel je "een vrouw die zwanger is van een man die haar verkracht heeft".?
Ik heb het over een vrouw die een man verkracht heeft en zo zwanger is

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 06 sep 2020 13:58


Mijn vraag is nu: Is dit in België Juridisch ook mogelijk?Of is dit gwn iets dat enkel in de VS mogelijk is?
Het kind heeft uiteraard twee ouders. Normaal moeten ze allebei bijdragen aan de opvoeding van het kind, dus ja, tenzij een rechter anders beslist.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

eylis
Berichten: 8842

#6 , 06 sep 2020 14:17

Kans is zeer klein dat een rechter in haar voordeel zal oordelen. Immers: zij pleegde een misdaad en dwong de man tot betrekkingen. Eigenlijk is het zelfs diefstal van lichaamseigen stoffen. Ze zou voor de donatie eigenlijk zelfs moeten betalen. Een zaaddonor wordt ook niet tot kinderalimentatie gedwongen.

bosprocureur
Berichten: 6858

#7 , 07 sep 2020 11:10

Allemaal goed en wel, maar blijft de vraag, hoe zit het dan met de rechten van dat kind ?

Franciscus
Berichten: 38603

#8 , 07 sep 2020 17:04

Beide ouders zijn verantwoordelijk .... Vermoedelijk zal rechter dan het ouderlijk gezag toekennen aan de onschuldige. Met uitsluiting van de schuldige persoon.
Wat alimentatie en kosten zal de schuldige wel moeten betalen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”