mag een vreemde mijn facturen opvragen ??

patriciadewulf56
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

mag een vreemde mijn facturen opvragen ??

#1 , 31 aug 2020 15:59

Geachte,

Mijn voormalige vriend heeft de facturen opgevraagd van spullen die aangekocht heb op mijn naam en ook via mijn rekening heb betaald. Is het wettelijk dat hij die facturen heeft opgevraagd ??

Met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1679

#2 , 31 aug 2020 16:18

waar opgevraagd?

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 31 aug 2020 17:57

Iets meer uitleg graag ...wettelijk samenwonend vb ...maar anders zie antwoord hierboven.

PS Vragen aan u vb staat vrij krijgen hangt van u af.
Alleen een rechter zou dat kunnen opleggen mocht er een juridisch conflict zijn.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2497
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 aug 2020 18:50

Iets meer uitleg graag ...wettelijk samenwonend vb ...maar anders zie antwoord hierboven.

PS Vragen aan u vb staat vrij krijgen hangt van u af.
Alleen een rechter zou dat kunnen opleggen mocht er een juridisch conflict zijn.
Kan ook zijn in verband met de verdeling van inboedel of goederen toen ze samen waren.
Dan kan men bewijzen aan de hand van facturen en betalingsbewijzen dat de aangekochte goederen van u zijn of gemeenschappelijk.
In dat geval is het steeds aan te raden facturen bij te houden als bewijs.

TS geeft absoluut te weinig info.

lukasi
Berichten: 1139

#5 , 31 aug 2020 19:48

begint al zeer verwarrend : in titel staat vreemde en 6 woorden verder is het voormalige vriend.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”