alleen wonen als student en werkende

jonascoone_official
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

alleen wonen als student en werkende

#1 , 25 aug 2020 12:58

Hey allemaal

Ik ben een student van 20 jaar, en mijn vriendin die werkt. We zijn ondertussen 4 jaar samen en zijn echt toe aan de volgende stap, alleen gaan wonen. We wonen momenteel bij mijn vader in, hij is alleenstaande. Hier heb ik ook nog een zusje ten laatste.
De situatie thuis wordt met de dag erger, we zijn heel dringend op zoek naar een manier om alleen te gaan wonen. Mijn vriendin heeft een laag inkomen, en ik studeer nog. Ik werk op mijn vrije dagen, weekends en schoolvakanties. Nu vragen we ons af welke financiële hulpmiddelen er allemaal zijn? De kinderbijslag zal op mijn rekening gestort worden, ik ben het 2de kind dus dit is iets van een € 232.54, klopt dit? Of is dit verandert? Welke andere extra's zouden wij nog kunnen krijgen?
Is het financieel haalbaar om nu met 2 alleen te gaan wonen? Wat zou de beste huurprijs zijn? Ik woon in Antwerpen we zoeken daar een buurt die iets of wat betaalbaar is.

Kan iemand ons helpen? Zijn echt hopeloos opzoek :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2020 11:29

Maak eens een afspraak bij het CAW of OCWM, zij kunnen u hier zeker in begeleiden en weten meestal ook op welke plaatsen je moet gaan zoeken naar een betaalbare huurwoning

Franciscus
Berichten: 38601

#3 , 28 aug 2020 11:57

Afhangende van uw leeftijd zal uw vader mogelijk ook nog onderhoudsgeld moeten betalen.
Qua 'kindergeld' is het niet het ganse bedrag dat voor 2de kind is... want dan zou derde kind nog meer kunnen opeisen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”