Verdeling met nieuwe partner

simeon
Topic Starter
Berichten: 38

Verdeling met nieuwe partner

#1 , 13 aug 2020 17:57

Dag iedereen,

Ik weet niet of het hier thuis hoort, ik probeer even...

Ik heb een huis gekocht een jaar en half geleden en nadien mijn nieuwe vriendin ontmoet.
Zij woont ondertussen in.
Echter ben ik volop bezig met verbouwingen en moet zij nu geen huur meer betalen.
We zoeken een manier om haar mee te laten deelnemen aan al deze kosten omdat ze toch oplopen, maar ik wil ook dat moest het ooit toch fout lopen zij niet met lege handen komt te staan.
Het huis herschrijven op een deel van haar naam doe ik liever niet. Ook gaat dit gepaard met nieuwe kosten.
Kunnen jullie adviseren over wat een mogelijke manier is om dit aan te pakken?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 aug 2020 09:11

Je laat haar bijdragen in de kosten (een bedrag dat jij redelijk vindt) en de rest van haar inkomen belandt op haar spaarrekening.
Grote kosten (nieuwe ketel, nieuwe ramen...) en grondlasten betaal jij als eigenaar.
Kleine onderhoudskosten (nieuwe kranen, onderhoud ketel, likje verf...) draagt ze in mee want dat zou ze bij een huurhuis ook doen.

Als het ooit fout loopt, heb jij jouw woning en zij haar spaarboek.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 aug 2020 09:59

Aanzie het als een huurrelatie. Ze betaald voor de helft mee aan alle kosten die een huurder ook zou moeten dragen . Eigenaarskosten blijf jij volledig betalen. Voor comfortverhogende kosten die verder gaan dan het gewone eigenaarsonderhoud, maak je afspraken. (bvb nieuwe keuken of badkamer) en zet die op papier

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”