Buiten huis gezet worden door u ouders

Aloneman
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Buiten huis gezet worden door u ouders

#1 , 08 jul 2020 16:31

Hallo ik ben 19 jaar en ik had vorige jaar een half jaartje unief gestudeerd dat was hard omdat ik tegelijkertijd mijn vader ging helpen bij het werk dus heb ik slecht kunnen studeren. Ik heb al een tijdje af en toe harde ruzie met mijn ouders en soms word het extreem dat ze we weg willen. Dan ben ik na het eerste semester uitgeschreven voor unief om mij voor te bereiden volgend jaar hogeschool te doen maar het probleem is natuurlijk dat ze me nu willen buiten gooien en ik heb geen vriend of familie waar ik toe zou kunnen gaan dus als ik op straat ben wat ik dan doen om toch te kunnen studeren? Ik had van een vriend gehoord dat je bij de ocmw het kon vertellen en een kamer met 900 zou krijgen is dit echt mogelijk en wat zijn dan de voorwaarden hiervoor om dit te doen? Of weet er iemand anders een andere oplossing om het te op te lossen want als ik moet gaan werken dan moet da fulltime zijn om te kunnen overleven.ik hoop dat jullie mij een weg laten kunnen zien die tot een oplossing leidt.Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 08 jul 2020 16:51

Uw ouders mogen u buiten zetten, maar dat verandert niets aan hun onderhoudsplicht.

Aloneman
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jul 2020 17:20

Uw ouders mogen u buiten zetten, maar dat verandert niets aan hun onderhoudsplicht.
Ja maar als ze buitenzetten en me niet onderhouden wat dan?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jul 2020 17:42

Uw ouders mogen u buiten zetten, maar dat verandert niets aan hun onderhoudsplicht.
Ja maar als ze buitenzetten en me niet onderhouden wat dan?
Dan neem je een pro deo advocaat en die vraagt voor jou onderhoudsgeld bij de familierechtbank.

LeenW
Berichten: 12839

#5 , 08 jul 2020 17:45

Uw ouders mogen u buiten zetten, maar dat verandert niets aan hun onderhoudsplicht.
Ja maar als ze buitenzetten en me niet onderhouden wat dan?
Dan neem je een pro deo advocaat en die vraagt voor jou onderhoudsgeld bij de familierechtbank.
En intussen inderdaad met OCMW de opties overlopen om niet dakloos te worden.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 08 jul 2020 20:09

Je hebt ook recht op uw eigen kindergeld. Laat het op uw rekening storten. Spreek ook met de sociale dienst van de hogeschool. Ze hebben mogelijks goedkope kamers ter beschikking.

Franciscus
Berichten: 38601

#7 , 08 jul 2020 21:06

En zo snel krijgen uw ouders u niet buiten.
In gebreke stelling van AS
dan naar vrederechter dan zijn we al zeker een maand of twee verder.
Voor de rest zie boven.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”