Samenwonen met partner met schulden

pieter f
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Samenwonen met partner met schulden

#1 , 05 jul 2020 14:03

Beste,

Ik en mijn partner wensen samen te wonen en ze gaat haar adres bij mij zetten (momenteel adresloos). Nu heeft ze in de loop van de jaren schulden opgebouwd. Zij komt bij mij wonen en alle spullen die hier staan zijn mijn eigendom. Hoe vermijd ik dat de gerechtsdeurwaarder mijn spullen aanslaat? Of mij aansprakelijk stelt.

Alvast bedankt,

pieter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 jul 2020 16:56

Door ervoor te zorgen dat je van alle waardevolle voorwerpen en meubels in huis facturen hebt. Bewaar die echter op een veilige plaats, buiten het bereik van die vriendin. (bij familie, bankkluis,...) Heb al meegemaakt die partner alle documenten, in een vlaag van woede, had vernietigd toen die een paar maanden vooraf haar al buiten wilde zetten, juist omwille van hoge schuldenberg , en DW die langskwam.

pieter f
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jul 2020 17:02

Bedankt voor de reactie.

Voor sommige zaken heb ik een factuur. Voor andere oudere niet. Bestaat er een mogelijkheid dit door een advocaat/deurwaarder of notaris te laten beschrijven.

Mvg

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 05 jul 2020 17:28

Bestaat er een mogelijkheid dit door een advocaat/deurwaarder of notaris te laten beschrijven.
Deurwaarder inventaris laten maken van uw spullen, en die laten registreren.

Maar dan nog geeft dat geen sluitende garantie dat ze gaan blijven staan als (andere) deurwaarder langskomt .
Als uw spullen toch opgeladen worden, moet u een lastige, dure revindicatie-procedure starten om ze terug te krijgen ...

viewtopic.php?t=101022


Best 2 keer nadenken voor u hier aan begint

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 05 jul 2020 17:31

Bestaat er een mogelijkheid dit door een advocaat/deurwaarder of notaris te laten beschrijven.
DW hoeft daar geen rekening mee te houden, en doet dat ook meestal niet. Je zal dan naar de beslagrechter moeten om eventueel uw zaken van de lijst te halen.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jul 2020 19:38

Niet enkel de facturen maar in principe ook de betalingsbewijzen.
JurecaBE moderator

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”