Omgangsrecht volwassen broer

Anneke.vl1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Omgangsrecht volwassen broer

#1 , 04 jul 2020 17:12

Jaar en dag (volledig ons kind- en volwassen leven) waren ik en mijn broers 2 handen op 1 buik.
Met mijn ene broer is dat nog steeds zo. Helaas heeft ons andere broer iemand leren kennen enkele jaren geleden. (Een vrouw die constant liegt nu blijkt, daar zijn we ondertussen reeds achtergekomen na enkele leugens die al uitgekomen zijn)
Ze is erin geslaagd om zelfs ruzie te stoken tussen hem en mijn ouders...mijn vader is helaas ondertussen gestorven. Ook de kleinkinderen mag mij m’n mama niet meer zien van haar. Ondanks er niets gebeurd is...ze verzint allerlei discussies...het is echt onwaarschijnlijk. Mijn gelooft dit ook helaas.
Mijn broer heeft reeds regelmatig gezegd aan mijn ma dat hij niet tegen zijn vrouw durft in te gaan omdat er anders zware ruzies zijn. Hij houdt er van dat alles rustig blijft. Dus ook mij (zijn zus en broer) mag hij niet meer zien van haar. Nu komt mijn vraag ;
Kan ik omgangsrecht eisen met mijn meerderjarige (40 jaar) broer als hij dat eigenlijk zelf wel wil, maar niet doet uit schrik voor zijn vrouw?
Dit is geen gewoon subject, dat begrijp ik helaas maar al te goed.
Graag jullie respons. Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 04 jul 2020 17:16

Als ik het goed begrijp is er hier niet zozeer sprake van omgangsrecht, maar eigenlijk een beslissing van uw broer om met jullie geen omgang meer te hebben.

En dat zou de vraag helemaal omdraaien, vrees ik.

Thomas Morus
Berichten: 5934
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 04 jul 2020 17:35

U kunt uw broer best een assertiviteitstraining cadeau doen voor zijn eerstvolgende verjaardag.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”