Samenwonen

Iemand2000
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Samenwonen

#1 , 07 jun 2020 12:16

Beste

Mijn partner en ik zijn studenten en we zouden graag tot het einde van dit jaar begin volgend jaar samenwonen.

Tegen oktober zou ik eigenlijk al aan het werk zijn omdat ik dan al klaar ben met studeren. Mijn partner echter nog niet.

Onze vraag naar u is kan ik als werknemer samenwonen als geliefden met een student in zeg maar een appartement dat we zouden huren. Mijn partner heeft wel een vast studentenjobje in het weekend. Kan u mij dan ook eventueel zeggen hoe dit zou zitten met belasting, eventuele andere kosten, enz

Hoe meer u mij kan vertellen hoe beter want eerlijk gezegd weten wij niet aan wie wij al onze vragen moeten stellen.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 07 jun 2020 12:46

Jij huurt een appartementje en zet er als werkende uw domicilie. Zij “logeert” bij u en houdt haar domicilie thuis tot ze afgestudeerd is (tenzij er duurzame ontwrichting met de ouders is).

Qua kostendeling moet je overeenkomen. t Hoeft niet 50-50 te zijn maar t kan naar elk s mogelijkheden. Als ze tot dan een kamer huurden krijgt ze misschien een budget mee van haar ouders.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”