viewtopic.php?f=23&t=110318&p=621709#p621709 - andere zelfde topic JurecaBE - moderator
Situatie :
* mijn dochter nu 23 jaar, is op 17 jarige leeftijd bevallen van mijn kleinzoon T
* T is samen met mijn dochter bij mij groot gebracht tot de leeftijd van bijna 3 jaar
* mijn dochter heeft T laten erkennen tijdens haar huwelijk met J (volgens mij puur op papier en niet via de rechtbank)
* huwelijk is gestrand, ze was veel te jong en zij woont nu in Amerika
* T is elke week bij mij geweest, meerdere dagen
* J is niet de biologische vader van T
* J is wegens financiële moeilijkheden bij zijn ouders gaan wonen
* J samen met zijn ouders zorgen er nu voor dat ik mijn eigen kleinkind amper mag zien en in die mate zelfs geen telefonisch contact met mijn kleinzoon mag hebben (T wordt volgende maand 6 jaar)
Vraag :
* indien ik mijn affectieve band aantoon met T via de rechtbank, wat zouden de regels dan zijn ivm grootouderbezoek, te verstaan dat ik de enigste biologische band ben die T heeft hier in België en hem de eerste drie jaar heb groot gebracht en hem daarna ook wekelijks bij mij had. Nu willen ze dat ik hem nog één keer per maand mag zien en geen telefonisch contact.
* kan mijn dochter mij hier voogd maken in België over haar zoon en mijn kleinzoon?
* onderwijl gehoord van J en zijn ouders, er was afgesproken dat T in juli en augustus naar Amerika zou gaan, T kijkt daar fel naar uit om zijn mama terug te zien, zij dit gaan tegen houden, dus maw T mag zijn mama niet meer zien
Alvast bedankt, ben ten einde raad, slaap hier niet meer van...