Trouwen met Met domicilie op verschillende plaatsen

notanotherusername
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Trouwen met Met domicilie op verschillende plaatsen

#1 , 21 apr 2020 14:26

Hier komt de uitleg van een hele gecompliceerde situatie:

Ik (Belg) werk al meerdere jaren in de emirates en heb daar een hele goede job waar ik succesvol in ben. Ik ben daar ingeschreven.

Mijn vriend is zelfstandig en woont in Belgie.

Door dat mijn job heel flexibel is zien wij elkaar vaak mits dat mijn job functie heel veel reizen is.

En toen werd ik zwanger.

Het land waar ik in werk is het illegaal om ongetrouwd zwanger te zijn en ze kunnen mij daarvoor in de gevangenis smijten. In onderleg met baas en gelukkig door Corona kan en mag ik niet reizen. Ik moet mijn kind in Belgie krijgen. Want anders.. de bak in.

Nu dacht ik om te trouwen zodat ik niet in de problemen geraak.
Maar kan dit wel?
Kan ik daar blijven werken en daar mijn domicilie behouden?

We huren een huis in Belgie waar hij zijn hoofd verblijfplaats heeft en ik kan 10 dagen per maand in Belgie zijn.
We willen beide het kindje en we hebben ook echt een gelukkige relatie.

Hoe kan ik dit oplossen?
Alsook, zelfs als we trouwen, hoe gaat dit fiscaal te werk want ik word in het buitenland belast.

Als we niet trouwen geraak ik mss wel mijn werk kwijt.

Allemaal heel moeilijk.

Dus advies welkom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 21 apr 2020 16:06

Op of via de Belgische ambassade of de Belgische vertegenwoordiging (kan vb NL zijn)

notanotherusername
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 apr 2020 19:51

Beste Franciscus,

Ik versta uw antwoord niet goed.

Gr.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 21 apr 2020 19:56

Hier al eens lezen

Art. 146. Er is geen huwelijk wanneer er geen toestemming is.

Art. 146bis. <Ingevoegd bij W 1999-05-04/63, art. 12, 006; Inwerkingtreding : 01-01-2000> Er is geen huwelijk wanneer, ondanks de gegeven formele toestemmingen tot het huwelijk, uit een geheel van omstandigheden blijkt dat de intentie van minstens één van de echtgenoten kennelijk niet is gericht op het totstandbrengen van een duurzame levensgemeenschap, maar enkel op het bekomen van een verblijfsrechtelijk voordeel dat is verbonden aan de staat van gehuwde.

Art. 146ter.<Ingevoegd bij W 2007-04-25/76, art. 3; Inwerkingtreding : 25-06-2007> Er is evenmin een huwelijk wanneer het wordt aangegaan zonder vrije toestemming [1 van beide echtgenoten of de toestemming]1 van minstens een van de echtgenoten werd gegeven onder geweld of bedreiging.
----------

en ook

https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... n/huwelijk

en ook
https://www.agii.be/internationale-bevoegdheid-huwelijk
https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... d/Huwelijk

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 21 apr 2020 21:43

Aangezien u geregeld naar B terugkeert zie ik niet in waarom u zich niet in B kunt domiciliëren.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 21 apr 2020 23:11

Kan niet weg uit emiraten dat is het probleem voor haar nu...

notanotherusername
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 apr 2020 09:55

Het is wel een probleem.
Mits ik daar de meerderheid ben huur ik daar een woning. Er is een residence permit nodig om een woning te huren. Al mijn verzekeringen lopen via het bedrijf en alles op zijn buurt hangt weer vast aan mijn permit. Ik kan mij niet veroorloven om een hotelkamer te betalen voor de 3 weken dat ik daar ben en ik zie mijzelf ook niet wonen met een baby op een hotelkamer.. ik heb nu al meerdere maal gelezen dat het niet wettelijk verboden was dus ik wil de feiten dubbel checken.
Ik ben momenteel gelukkig in Belgie en blijf hier ook tot Covid voorbij is. Chance, anders kon ik niet naar de dokter gaan.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 22 apr 2020 13:04

Staat een "residence permit" een domiciliëring in B in de weg? Ik denk van niet.
Het zijn 2 verschillende zaken.

Verder: Men kan perfect gehuwd zijn en als "feitelijk gescheiden" door het leven gaan (indien beide echtgenoten daar akkoord mee gaan).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#9 , 22 apr 2020 13:56

U verblijft hoofdzakelijk in de Emiraten. U kan dus daar uw domicilie behouden, ook al trouwt u en blijft uw echtgenoot zijn domicilie in België hebben. Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen.

Franciscus
Berichten: 38599

#10 , 22 apr 2020 14:00

Maar als u in BE bent wat is dan het probleem! U kan hier dus perfect huwen en dan als gehuwde vrouw met baby naar de emiraten gaan in uw eigen huis.
Dus u bent illegaal in BE want niet ingeschreven.....

Ga naar uw gemeente en vraag om snel te huwen....

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”