onderhouden persoonlijk contact

volley
Topic Starter

onderhouden persoonlijk contact

#1 , 19 aug 2008 15:29

Na een relatie van 8j zijn we uit elkaar gegaan. We waren niet getrouwd en ook niet wettelijk samenwonend.
Mijn ex vriendin wilde dit niet voornamelijk uit financiële overwegingen!
Zij heeft een dochter die zwaar minder valide is die ik gedurende de 8jaar verzorgd heb.
Ik had haar aanvaard als mijn eigen kind en ouders die hiervan kunnen meespreken weten welke liefde dt je terug krijgt.
Toen we uit elkaar zijn gegaan mocht ik haar dochter nog gaan bezoeken op school, dit heeft 4 maanden geduurd.
Nu heeft ze mij via sms laten weten dat ik haar niet meer mag zien en dat de school hiervan verwittigd is. Indien ik dit toch zou doen zou ze verdere stappen ondernemen.
Via school heb ik een poging ondernomen om een regeling met haar uit te werken, maar ze is hier niet op ingegaan.
Gezien ik geen wettelijke binding heb met haar en haar kind, hoe kan ik nog persoonlijk contact verder onderhouden?
Ze weigert verder elk contact, dus spreken onderling is niet mogelijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 19 aug 2008 15:40

Art. 375bis. De grootouders hebben het recht persoonlijk contact met het kind te onderhouden. Datzelfde recht kan aan ieder ander persoon worden toegekend, indien hij aantoont dat hij met het kind een bijzondere affectieve band heeft. Bij gebreke van een overeenkomst tussen de partijen,wordt over de uitoefening van dat recht in het belang van het kind op verzoek van de partijen of van de procureur des Konings beslist door de jeugdrechtbank.(Burgerlijk wetboek)

Vraag via een AZ om een bezoekregeling, zoniet is de place to be...de jeugdrechtbank.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”