ex houd verkoop bouwgrond tegen

TiiaAmy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

ex houd verkoop bouwgrond tegen

#1 , 04 mar 2020 16:52

Goede middag,

Na een relatie van enige tijd hadden mijn vriendin en ik grootse plannen. We wilden gaan samenwonen en hadden bouwplannen.
Omdat ik een mooie spaarcent had, heb ik mijn huis verkocht en ben ik bij haar ingetrokken.
De deal was simpel, ik financier de bouwgrond en de bouw en zij betaald haar deel terug wanneer alles af is en zij haar huis verkocht heeft.

Dus we kochten de bouwgrond 50/50, ik betaalde alles en via de notaris werd er een schulderkentenis opgesteld en ondertekend.

Het samenwonen was 1 groot fiasco en blijkbaar was ik samen met een gigantische narcist...
Gelukkig was de bouw nog niet gestart en 5 maanden later besloten we uit elkaar te gaan.
Er was niet echt ruzie en we zouden de bouwgrond verkopen.
We zouden alles netjes regelen en elkaar de duivel niet aandoen.

Sinds 24/12/2019 woon ik in bij mijn zus omdat ik niet genoeg geld heb om iets deftigs te kopen, ik heb het geld van de bouwgrond nodig.
Mijn ex was ok tot op het moment dat we de grond te koop gingen zetten en weigert nu elk contact tenzij het via haar notaris loopt.
Haar notaris doet zijn best maar de zaak zit muurvast. Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat haar notaris haar voordeel verdedigt en mij een beetje in de waan laat en er misschien nog iets anders speelt, nl.:
Ik heb zelfs het gevoel dat ze aanstuurt op een openbare verkoop om zo de bouwgrond goedkoop in te kopen....
Kan dit zomaar?

Wat kan ik nu verder nog doen want een advocaat nemen kost geld en een openbare verkoop zou ons of mij financieel heel pijn doen?


Alvast bedankt voor jullie reactie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mar 2020 11:15

Wat zegt uw eigen notaris dan? Die speelt toch ook een belangrijke rol in dit verhaal...

TiiaAmy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mar 2020 11:27

Mijn eigen notaris zegt een advocaat onder de arm te nemen en in kortgeding de verkoop afdwingen.
En dan vreest hij dat het een openbare verkoop gaat worden....

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”