Terugeisend geld van mijn ex vriend

Tanialenoir
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terugeisend geld van mijn ex vriend

#1 , 26 feb 2020 18:47

Hallo in juli 2019 heb ik relatie met wettelijk samenwonende vriend stopgezet na 2 jaar
Ik had toen nog een ex-man waarvan ik lening samen had en hij betaalde niet meer mee inde maandelijkse aflossing.ik betaalde de lening verder volledig en stuurde hem dan ook deurwaarder. Ondertussen leer ik mijn vriend kennen en gingen we wettelijk samenwonen,we gingen alles delen ,
Ik vertelde hem toen ook dat ik nog lening lopen heb samen met ex-man, maar dat hij niet meebetaalde in de maandelijkseaflossing.
Nu zei m’n vriend ok ik zal zijn deel betalen
Ik heb dat dus niet gevraagd maar vond het wel interessant
Mocht ik het geld via deurwaarder terug gekregen hebben dan zei ik hem zal ik die dan terug aan jouw betalen
Hij zei daarop och ja laat maar
Heb je liever te helpen dan eind van de maand dat ik dan toch alles moet betalen voor alles en nogwat omdat jij geen centen meer hebt dan
Ik vond dit leuk van hem
Nu heb ik hem soms eens wat terugbetaald via bankoverschrijvingen omdat ik me daar toch zelf ongemakkelijk bij voelde
Maar we zijn nu uitelkaar en ben ik zo van principe
Einde relatie is einde alles.
Ik betaal niks aan hem terug want hij heeft het me gegeven en ik heb er nooit iets van getekend
Nu vraagt hij via advocaat het geld terug
Kan da zomaar
Ik heb niks gevraagd en getekend
Hij wilde dit uit eigen wil
We waren dan ook tesamen en ik vind dat alles toch een geldbeugel is
Tenzij je het op papier laat zetten via notaris
Of simpel zelf geschreven en getekend van beiden
Iemand die mij kan geruststellen ?
Grtjs

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nicky54
Berichten: 218

#2 , 27 feb 2020 14:59

Indien uw ex-partner de onbetwistbare bewijzen (rekeningafschriften) kan voorleggen wat hij betaalde voor de aflossing van de lening van u en uw ex-man, dan kan hij aanspraak maken op een vordering voor (mede)-afbetalingen van die lening. Immers, volgens de rechtspraak, mag men zich niet verrijken zonder dat daar een oorzaak voor is.
Als u de bankschriften kan voorleggen wat u aan hem terugbetaalde, worden deze bedragen in mindering gebracht.

Bij zowel feitelijke als wettelijke samenwonenden blijft elke partner zelf eigenaar van de eigen inkomsten en de eigen persoonlijke schulden. Voor persoonlijke schulden moet immers ieder zelf opdraaien.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”