domicilie en studentenkamer

EllenD
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

domicilie en studentenkamer

#1 , 15 feb 2020 08:28

Beste,

Een jongere die een tijdje via pleegzorg bij ons logeerde (19 jaar), moet binnenkort weg bij zijn pleegvader. Ik help hem in de zoektocht naar een appartement. Kan hij ook een studentenkamer huren en zijn domicilie bij mij thuis zetten? Wat zijn daarvoor de voorwaarden? Is het voldoende als hij in de weekends af en toe bij ons logeert?

Heel erg bedankt voor het advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 15 feb 2020 08:53

Eigenlijk feitelijk moet hij bu u wonen, werkelijk wonen dan, om zich daar te domicilëren, met alle voor èn nadelen.

Al eens gedacht aan ergens co-housen? Dan kan hij tegelijk èn goedkoper, en in regel, èn in min of meer gezinsomstandigheden wonen.

eylis
Berichten: 8836

#3 , 15 feb 2020 10:30

Als hij nog studeert, kan hij perfect een studentenkamer huren voor zijn studies en enkel in de weekends
verblijven op zijn domicilie-adres. Als hij via de pleegzorg bij u verblijft, kan dat dus inderdaad. Van zodra hij afgestudeerd is , moet hij zijn domicilie plaatsen op het adres waar hij hoofdzakelijk verblijft en zijn belangen waarneemt.

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 15 feb 2020 10:37

Ik heb wel de indruk dat het deze keer geen “officiële” pleegzorg is, mss moet TS dat even verduidelijken.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”