inboedel beschrijving

angelfriend
Topic Starter
Berichten: 10

inboedel beschrijving

#1 , 04 apr 2006 23:21

Ik ben eigenaar van een huis. Nu ga ik samenwonen en ik had graag geweten wat ik kan doen om de inboedel veilig te stellen, niet tegenover mijn partner, maar eventueel wel tegen zijn nog minderjarige kinderen. Kan ik gewoon alles noteren en laten registeren en is dit rechtsgeldig en ben ik dan beschermd tegen eventuele "deurwaardersbezoeken"?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 05 apr 2006 06:58

In geval van revindicatie biedt een geregistreerde eigendomsverklaring geen waarborg t.a.v. derden,zodat het eigendomsbewijs van de erin vermelde goederen niet noodzakelijk vaststaat.Ook een factuur mist t.a.v. derden bewijswaarde wanneer niet is aangetoond dat de erop vermelde goederen met eigen gelden werden aangekocht.(Rb. Antwerpen 22 oktober 1990,Bull.Bel. 1992,2728.)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2006 19:49

Geen enkele maatregel is 100 % zeker. Als een deurwaarder de goederen in beslag neemt en je moet naar de beslagrechter om je goederen opnieuw op te eisen moet je bewijzen eigenaar te zijn van die goederen. Dat kan op alle mogelijke manieren. Het komt erop aan de rechter van je goede trouw te overtuigen.

Maak een overeenkomst met je partner waarin je vaststelt wat van wie is. Zoek alle bewijsstukken die je kan vinden (facturen) en laat dit alle registreren. Zo heb je toch iets, maar niet is zeker ...

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”