Meergezinswonen met tante

Johnnie88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Meergezinswonen met tante

#1 , 19 jan 2020 20:31

Ik en mijn partner zouden samen met mijn tante een huis kopen in medeeigenschap. Mijn tante heeft 2 kinderen ten laste ( 1 van 21 jaar die nog studeert en 1 van 16 jaar). Ik en mijn vriendin zouden dan willen wettelijk samenwonend zijn. Uiteraard moet er voldoende plaats zijn in de woning om dit te doen slagen. De keuken zouden we eventueel delen met elkaar. Ieder gezin zou wel zowiezo een eigen living en badkamer hebben om toch wat privacy te behouden. Maar nu is de grote vraag of dit allemaal zomaar mag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jan 2020 15:53

als je elk een adres wil zal je een woning moeten zoeken die met de nodige stedenbouwkundige vergunning kan opgesplitst worden van ééngezinswoning naar meergezinswoning. Dat is niet altijd even evident.

alternatief is dat je allemaal op 1 huisnummer ingeschreven bent, maar dan ben je fiscaal 1 gezin. Dat kan gevolgen hebben voor bijvoorbeeld uitkeringen, kinderbijslag, ... Maar ook als 1 van de 'gezinsleden' schulden maakt blijven de andere meestal niet gespaard.

Zorgwonen zal volgens mij niet kunnen (kan je ook, onder bepaalde voorwaarden, met een omgevingsvergunning)

katje2560
Berichten: 101

#3 , 20 jan 2020 18:03

Wij verkopen een woning die als zorgwoning of als meerwoning mag gebruikt worden.

Reclame verwijderd - JurecaBE -moderator

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”