Eu burger van NL naar BE samen met buitenlandspartner

Arianf11
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Eu burger van NL naar BE samen met buitenlandspartner

#1 , 14 jan 2020 09:37

Hallo allemaal,

Ik ben Nederlander geimgered van NL naar BE met mijn partner vijf maanden gelden. Ik ben grens arbeider.

Mijn Situatie
2015 getrouwd in afghanistan.
Toen 1 maanden gebleven in afghanistan.

2016 nog een keer geweest naar Afghanistan voor mijn partner. Voor 3 maanden. Toen was ook oorlog

Toen alle document geregeld bij binnen en buitenlands zaken in afghanistan.

Toen in 2017 heb ik mijn huwelijk laten registeren bij de gemeente maar niet in denhaag in de registers van burgelijkstan. Omdat dat wist ik niet. Ik heb mijn buitenlandseakte ingelvered bij mijn laatste woon gemeente verder heb ik niks gedaan. Dat was in Nederland

2017 heb ik mij bp naar Nederland laten komen met schengen visum voor 3 maanden.

Na aflop van visum.

September 2017 asiel aangevraagd
Dat procedure duurde tot april 2019.

Maar allemaal met eeen negative besluiting.

Toen vanaf juli 2019 tot September 2019 heeft mijn partner samen met mij bij mijn ouders huis gewoonde.

September 2019 zijn verhuisd/geimgereerd naar belgie met mijn buitenlandspartner.

Toen het inschrijving van mijn partner is niet gelukt. Zij had geen geldig passport. Maar wel asiel vreemdeling kaart uit Nederland. Toen ik moest voor haar nieuwe passport maken. Dat duurde 2 maanden.

Maar toen kon ik alleen mezelf inschriven bij de gemeente wel. maar mij partner niet.

Toen heb ik bijlage 19 gekregen. Toen moest nog binnen 3 maanden new loonfische werkcontract ziek fonds papiern inlveren. Dat was toen geregeled.

Tussen tijd heb new passport gemaakt voor mij bp partner. Duurt 2 maanden. Toen heb ook mijn buitenlandse akte huwelijks en. Geboorteaket van bp partner in Brussels bij binnenlands en buitelandszaken gelegaliseerd.

Toen in December 2019 ging wij nog een keer belgie gemeente. Alles documents laten zien. Toen belgie gemeente zeide dat deze documenten moet in buitenland in pakistan in islamabad bij belgisch embassy gestempled worden.

Toen zei ik tegen de belgie gemeente. Ik kan niet naar Pakistan. Omdat dat legalisatie en vertalen beeidigd heb ik toen in afghanistan gedaan voordat ik mijn huwelijk in laten registeren in Nederland gemeente.

En toen nog een keer gelegaliseerd in Brussels bij binnen en buitenlands zaken. Toen zei ik. Wat hhebben jullie nog meer nodig. Ik heb alle documenten bij mijn. Ik kom uit Nederland niet uit Afghanistan. Ik heb Nederlandse passport.

Ik laat hun ook een uitrekksel van mijn laatste woon gemeente zien. Op dat uitrekksel staat letterlijk dat ik ben gehuwed met die persoon.

Toen vroegen ze mij dat ik moet een recente en vollidige uitrekksel van de huwelijks akte registratie van de burgelijkstand van de laatste woon gemeente van Nederland laten zien.

Toen heb mijn laatste woon gemeente in Nederland gebeld. Voor huwelijkakte.
Ze stuur mij een BRP Uitrekksel met burgelijkstand stemple erop.

BRP is basis registratie persoon.

Mijn vraag en problem.
Als belgie gemeente dit BRP Uitrekksel met burgelijkstand stemple niet accepteert.

Wat moet ik doen?
Omdat het is bijna 5 maanden.
Ik kan mijn partner niet inschrijven bij de belgie gemeente.

Voor informatie heb ik denhaag gemeente gebeld voor publiezaken.

Ze zeiden dat ik moet mijn buutenlandsakte omzetten naar Nederlandseakte. Maar dat duurt nog 4 maanden.

Kunnen jullie mij helpen of advice geven. Wat moet ik doen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding