Hoe weg gaan

Chiara1
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Hoe weg gaan

#1 , 24 nov 2019 10:40

Ik woon in het koophuis van mijn partner. Als ik zou weg gaan mag ik dan gewoon mijn spuĺlen nemen als hij er niet is en dan de sleutel afgeven. Of wacht ik best tot hij er is en de kans er is dat ik mijn spullen niet mee krijg. Heb niet fan alles factuur. Ben dit tegengekomen met mijn ex, had alles klaar gezet, de dag nadien opgehaald en de kostbare spullen waren weg.
Twijfel nog aan weg gaan ook. Maar wil toch al eens een onpartijdig advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 24 nov 2019 13:59

Als u weggaat gaat u weg en neemt alles wat van u is mee. Niemand kan dat beletten.
Eens u weg bent is het niet meer uw woning want dan woont u ergens anders en zijn uw belangen daar. U mag dan in principe niet meer in die vorige woning. Ook al zou u mede-eigenaar zijn. Wonen en domicilie zijn twee verschillende begrippen met een verschillende inhoud.

Nog aan toevoegen ter verduidelijking als er een vonnis en en directe uitvoerbaarheid zeker niet meer binnen gaan..
Voor de rest is een een beetje een grijze zone.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 24 nov 2019 14:41

Je mag met jouw spullen doen wat je zelf wil.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”