Met iemand anders op vakantie gaan = overspel?

Mahalko
Topic Starter
Berichten: 4

Met iemand anders op vakantie gaan = overspel?

#1 , 06 nov 2019 11:38

Beste,

Ik ben net te weten gekomen dat mijn vrouw met iemand anders op vakantie is geweest, terwijl ik zelf in het buitenland zat. Ik heb zelf uiteraard geen bewijzen dat ze samen hebben geslapen, maar vroeg me toch af of en in hoeverre het strafbaar is. Het zou gaan om een oude vriend van haar, nog van voor ze mij leerde kennen. Ze zegt dat er niks is gebeurd, maar aan de andere kant had ik hier ook geen weet van. Zijn en mijn zoon is meegegaan maar die is nog maar 11 en beweert ook dat er niets gebeurd is. Toch vraag ik me af in hoeverre dit wettelijk "mag"..?

Bedankt voor uw informatie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 06 nov 2019 11:51

Niet strafbaar.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 06 nov 2019 15:45

Een zoon van elf? En dan die houding? Als u zo weinig vertrouwen hebt in uw echtgenote stel ik me toch vragen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Mahalko
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 06 nov 2019 17:55

Ik begrijp dat u hier vragen bij heeft - ik vind het vooral vreemd dat er mij helemaal niets gezegd werd hierover vooraf. Ik ken die man ook niet. Ik weet ook wel dat mijn vrouw vrij is om te gaan en staan waar ze wil. Maar weet niet of deze situatie al of niet bezwarend kan zijn, bijvoorbeeld moest dit nog enkele malen voorvallen - nogmaals: zonder enige vorm van communicatie. Ik zou denken dat ik zou mogen weten waar mijn zoon is bijvoorbeeld. Maar blijkbaar is dit dus niet strafbaar en is het gewoon geen leuk gevoel en zal ik me er maar bij neerleggen. Bedankt voor het antwoord in ieder geval

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 06 nov 2019 22:43

Overspel is trouwens niet meer voorzien in strafwetboek.
Vroeger was dat vaste prik om 05 uur voor politie.
Is mogelijk via GDW een reden voor echtscheiding wegens grove belediging.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”