Verlaten van huis met kledij en pc, verblijft ergens anders

Evi82
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verlaten van huis met kledij en pc, verblijft ergens anders

#1 , 03 okt 2019 21:54

Het gaat al een hele tijd slecht tussen mij en mijn man. Vorige week heb ik hem verteld dat ik liever uit elkaar ga als vrienden voor de kinderen dan verder te gaan zoals we bezig zijn en elkaar gaan beginnen haten. Na een zwaar en moeilijk gesprek leek het erop dat we het eens waren en zouden gaan voor een bemiddelaar. Nu hebben we gisteren zware ruzie gekregen en heeft hij zijn kleren en pc ingepakt en is nr vrienden gegaan. Daarstraks zeiden vrienden van me dat ik dit moet laten vaststellen dat hij weg is gegaan.
Klopt dit en indien ja waar moet ik daar voor zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 06 okt 2019 14:58

Dat klopt maar best toch enkele dagen wachten.
Wat is jullie status gehuwd al of niet met huwelijkscontract en zo ja welk type.
Wettig samenwonend al of niet met akte
Feitelijk samenwonend??? allemaal verschillende antwoorden mogelijk en zeker verschillende gevolgen.

Zie verder bericht van Evi (Odos)

Evi (Odos)
Berichten: 355
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 06 okt 2019 17:19

Je zou dat kunnen doen, maar wat bereik je er mee? Dat je olie op het vuur gooit, dat de kans dat het een moeilijke vechtscheiding wordt groter wordt en dat bemiddelen moeilijker wordt.
Misschien kan het geen kwaad om enkele dagen afstand van elkaar te nemen, de dingen wat te laten bezinken. Om nadien terug rond de tafel te kunnen gaan zitten. Neem geen overhaaste beslissingen en vooral: laat je niet te veel opjutten door de raad die vrienden/familie je - ongetwijfeld goed bedoeld - geven.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”