Hypotheek partner

cnbs
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Hypotheek partner

#1 , 24 sep 2019 12:28

Mijn partner (we zijn ongehuwd) is de eigenaar van het huis waarin we samen met onze dochtertje wonen. Ik heb een tijdlang thuisgezeten tijdens de zwangerschap en na de bevalling, waardoor ik vanwege een (sterk) verminderd inkomen geen huur aan hem kon betalen en die kwestie dus voorlopig niet op tafel lag. Nu begin ik echter binnenkort terug te werken en zal ik over een volwaardig loon beschikken. Ik zou graag mee zijn lening afbetalen, maar enkel als dit op officiële wijze kan. Ik weet dat het makkelijkste zou zijn om te trouwen en het huis en de hypotheek in te brengen in de huwelijksgemeenschap. We zijn wel van plan om te trouwen, maar eerder volgend jaar of het jaar daarna, dan nu in alle rapte. Is er nog een andere manier waarop ik 'officieel' mee de lening kan afbetalen (die niet inkopen is) ipv gewoon 'huur' te betalen? Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 24 sep 2019 12:41

Als jullie trouwen, kan via een huwelijkscontract de woning én de lening gemeenschappelijk gemaakt worden. Op die manier kan jij, als mede-eigenaar, officiëel mee afbetalen - en gebruik maken van de fiscale aftrek. Ik raad zelfs af - en eigenlijk kan het niet - iets te ondernemen zolang je geen mede-eigenaar bent.
Op dit moment kan je hem een soort woonstvergoeding betalen zodat het voor hem makkelijker is om de lening te betalen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”