samenwonen

mamalisa
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

samenwonen

#1 , 20 sep 2019 09:44

Beste

Ik heb een vraag. Ik woon nu samen met mijn vriend. Wij hebben in het begin het huis samen gaan kopen met 25/75 voor mij omdat hij al een huis heeft die hij verhuurd en ik had 150.000.00 euro betaald, en 280.000.00 gaan lenen. Na een jaar samenwonen wou hem het huis niet meer betalen dus ik heb het 100% op mijn naam gezetten, wat een grote teleurstelling was voor mij. HIj geeft mij 200 euro per maand om bij mij te wonen met zijn 2 zonen. Nu omdat ik voltijds moeten gaan werken om het huis te kunnen betalen, moet onze baby 4 dagen per week naar de creche gaan, vroeger was dit maar 3 dagen per week. Mijn vriend vraagt mij nu om die extra dag dat de baby naar de creche gaat zelf te betalen terwijl dat hij zelf elke dinsdag thuis is maar gaat fitnessen, en de baby naar de creche. Is dit normaal wat hij mij vraagt om hier extra voor te betalen?. Ik kreeg allimentatie voor mijn 2 zonen 15j en 12j en hier vraagt mijn vriend 50% omdat hij de opvoeding samen met mij doet ( volgens hem) klopt dit? Bovenop alles in het huis moet ik zelf kopen van meubelen tot kleding baby. Ik doe alles zelf!!! Hij wilt geen cent spenderen in onze leven. Wij hebben een baby samen maar de kosten van de baby valt allemaal op mij, pamper, nan, kleding, speelgoed. Alles. Wat hij betaald met mij 50/50 is de opvang en nu moet ik die extra dag zelf betalen ook. !! Ik heb vorige maand mijn eerst voltijd loon gekregen van 2900 euro netto en daar was hem boos over. Hij zegt dat ik moet niet voltijds werken en moet thuis blijven met baby en ik heb zoveel geld niet nodig, hij vergeet dat ik zit met een lening van 1500 eur per maand plus alle andere kosten.
P.s Wij betalen wel 50/50 voor eten, water, electriciteit en telenet.
HULP. Iemand ervaring hiermee?
Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 20 sep 2019 10:21

u laat zich serieus pluimen door meneer.

Allimentatie is voor de kinderen en zeker niet 50% voor hem. Stop met hem geld te geven en vraag dat hij eerlijk bijdraagt in de kosten.

Wat een goede basis voor een relatie seg

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 20 sep 2019 12:43

HIj geeft mij 200 euro per maand om bij mij te wonen met zijn 2 zonen.
Redelijk lachwekkend, zeker gezien het vervolg , waarde vh huis, ...
Ik kreeg allimentatie voor mijn 2 zonen 15j en 12j en hier vraagt mijn vriend 50% omdat hij de opvoeding samen met mij doet
Dat is totale onzin.
Die alimentatie is voor jouw kinderen.
Niet voor jou als "opvoeder", en al helemaal niet voor je "vriend".
Hij wilt geen cent spenderen in onze leven.
U noemt dat nog "ons" ?
Ik heb vorige maand mijn eerst voltijd loon gekregen van 2900 euro netto en daar was hem boos over.
Natuurlijk
Dat leuke netto-loon maakt dat uw ogen wel eens open zouden kunnen gaan ...

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 20 sep 2019 19:30

Hallo,

Ik denk en hoop dat ik niet de enige ben die zich hier vragen bij stelt.

Goedkoop Bed & Breakfast? Het is toch maar normaal dat hij (vader !) een redelijke bijdrage levert, zowel financieel als anders? Is dit een redelijke bijdrage ?

En dan die historie van uw huis, waarvoor hij met nog twee personen een habbekrats bijdraagt, nadat hij u de volle last op u liet nemen, terwijl hijzelf een volledig huis verhuurt (en de huur zelf bijhoudt, neem ik aan ). :shock: :shock:

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”