situatie

situatie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

situatie

#1 , 25 aug 2019 21:58

Hallo iedereen.

Ik en mijn vriendin zijn net verhuisd naar Limburg. mijn vriendin is ongeveer 8 maanden geleden in een depressie gesukkeld en kan helaas op die manier nog niet het werk hervatten. ze is inmiddels van de ziekenzorg verwijderd omdat de controle arts het wel goed vond dat ze terug op de arbeidsmarkt kon. wij hebben beroep aangetekend en ze is nu in behandeling bij een psycho-therapeut in een erkend centrum voor een verduidelijkte samenvatting en/of verslag, samen met haar huisdokter om zo in beroep te kunnen gaan en haar terug (en terrecht) op de ziekenzorg te krijgen. dit allemaal met als gevolg dat ze nu geen inkomen heeft aangezien ze geen volledig jaar aan het werk is geweest vorig jaar. dus in afwachting to het voor komt aan het gerecht en de desbetreffende uitspraak heeft ze dus geen inkomen.
ik heb wel een vast contract, maar alleen alles betalen blijft uiteraard een serieuze uitdaging. is er ergens dat we misschien toch een vervangend loon kunnen aanvragen ergens met (uiteraard) terugwerkende kracht vanaf uitspraak?
aangezien we ook officieel samen wonen, kan of heb ik dan recht op een extra inkomen omdat ik nu alleen verdiener ben en/of hoofd van gezin ben? of moeten we dan eerst een samenleving contract afsluiten?

alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5936
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 25 aug 2019 22:57

Het feit dat jullie officieel samenwonen zal eerder remmend werken op het krijgen van één of andere steun.
Ik denk niet dat ze recht zal hebben op een leefloon, in de veronderstelling dat u minstens een normaal loon verdient.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”