valse klacht kindermishandeling

Juventino1986
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

valse klacht kindermishandeling

#1 , 15 jul 2019 17:42

Enkele maanden geleden zette ik alles stop bij Ocmw na een onterechte schorsing leefloon ik had toen ook meteen een vadt werk dus hoefde ocmw niet meer te helpen.
De maatschappelijk werken kwam aan de deur met een collega van ocmw(gezinsondersteuning).

Omdat wij van al dat sociaal hulpgedoe van ocmw af wouden ben ik een vast werk aangegaan en omdat wij geen gezinsondersteuning wouden heeft deze maatschappelijk werker een klacht ingedient bij kind en gezin dewelke dan centrum voor kindermishandeling oost vlaanderen Heeft gecontacteerd.
deze namiddag kreeg ik telefoon van dit cvk voor een gesprek en huisbezoek.

Wat kunnen wij van stappen ondernelen tegen deze valse klacht.
En is het verplicht om deze persoon binnen te laten?Volgens hazr is er gern klacht maar tich wil ze even een afspraak maken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38595

#2 , 15 jul 2019 18:12

Om het eenvoudig te houden best meewerken.
Quasi elke dienst rond kind en jeugd rapporteert indien nodig bij familierechtbank afdeling jeugdrechtbank. Zeker een http://www.vertrouwenscentrum-kindermishandeling.be/
Als er niets aan de hand is zoveel te beter.
Volgende stap is mogelijk de jeugddienst van de lokale politie met een gerechtelijk document.

Issued
Berichten: 1227

#3 , 15 jul 2019 19:22

Als u niet weet wat de klacht is, kan u ook niet stellen dat deze vals is.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jul 2019 19:57

Deze dienst heeft enkel als taak om een objectief onderzoek in te stellen of er überhaupt sprake is van een gegronde klacht. U heeft er dan ook alle belang bij om aan hun onderzoek mee te werken. U krijgt immers de kans om aan te tonen dat de maatschappelijk werkers van het O.C.M.W. zich vergissen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”