Problemen met advocate

Sistermokkelke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Problemen met advocate

#1 , 03 jun 2019 22:50

Hallo!

Mijn vriend en zijn ex zijn uit elkaar sinds 2 jaar. Kinderen zijn nu 3 en 5 jaar. Ze woonde wettelijk samen, hebben elk een advocaat onder hun genomen voor vonnis vast te leggen. Zij een pro deo, vriend gewoon tarief. Vriend betaald 500 euro voorschot aan advocaat.


Na drie gesprekken heeft advocaat al gezegd dat hij moest bij betalen. Zijzelf doet echter ver niets. Eerste gesprek was voor eot te bespreken, tweede gesprek Was het af maar wisselde ex weer vanalles, keer erna weer voor af te spreken.

Dan was het vierde gesprek, ging advocaat opnieuw alles op papier zetten wat gezegd werd, dan maanden stilte. Ex krijgt miserie en dreigt kinderen af te nemen, dus gaat mijn vriend in volle paniek bij haar binnen, ze zei dat ze er mee bezig is. TerWijl is het kalmer met ex, maar van advocaat horen we amper, geen email, geen telefoon,.. kunnen we hier niets aan doen? Geloof niet dat ze veel doet maar telt serieus door. Tips wat we kunnen doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 03 jun 2019 22:59

Hangt ervan af van wat je verwacht van die advocate.
Ik veronderstel dat die toch één of andere opdracht heeft gekregen?
Niet duidelijk wat jullie wensen te bereiken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sistermokkelke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2019 23:15

Ze werd in taak gesteld voor het eot te maken voor de kinderen en vonnis in te brengen. Kortom de regeling van de kinderen

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jun 2019 07:53

Let op dat je de rekeningen niet onder schap van een advocaat bij echtscheiding, dit kan een paar duizend euro kunnen gaan kosten.
Probeer dit te regelen met een vertrouwensman .

Een eot kan met minder dan 500€ afgehandeld worden, ga als volwassen mensen uit elkaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#5 , 04 jun 2019 09:53

De allerbelangrijkste vraag: woonden zij wettelijk samen, samenlevingscontract afgesloten via de gemeente, of waren zij wettelijk gehuwd?

Sirkii
Berichten: 5414

#6 , 04 jun 2019 12:20

De allerbelangrijkste vraag: woonden zij wettelijk samen, samenlevingscontract afgesloten via de gemeente, of waren zij wettelijk gehuwd?
Het antwoord staat in de tweede zin van de eerste post van TS ;-)

Mathieu Rutten

#7 , 04 jun 2019 13:41

Dat heb ik ook wel gelezen Sirki. Ik wou het gewoonweg nog even benadrukken voor diegenen die reeds geantwoord hebben op dit topic. Er is dan ook geen sprake van EOT en echtscheiding, gezien er geen sprake is van een huwelijk. Een ontbinding van de verklaring van wettelijke samenwoonst kan eenvoudig door een verklaring van einde bij het gemeentebestuur. Hier is geen vonnis voor nodig. Voor regeling inzake hoederecht en verdeling kosten van de kinderen kan men zich tot de Familierechtbank wenden. Zij kunnen een onderlinge overeenkomst opmaken die het hoederecht en het financiële aspect regelt. Deze overeenkomst kan gevalideerd worden door de Familierechtbank en zo tegenstelbaar worden.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
(pensioen)deskundige.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”