Gevolgen partner zelfstandige in bijberoep in mijn woning

dominiques
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gevolgen partner zelfstandige in bijberoep in mijn woning

#1 , 02 jun 2019 15:09

Beste,

Ik ben eigenaar van een woning (in Vlaanderen) waar zowel het domicilie van mezelf als van mijn partner geregistreerd is (niet wettelijk samenwonend, geen kinderen).
Mijn partner wil zelfstandige in bijberoep worden. Hiervoor moet een ondernemingsnummer aangevraagd worden.
Wat zijn de mogelijke gevolgen bij een mogelijke breuk als dit ondernemingsnummer (voor de activiteit van mijn partner) op mijn adres (mijn woning) geregistreerd staat ? Klopt het dat ik hiervoor expliciet mijn akkoord moet geven of kan mijn partner dit op eigen houtje doen ?

Bijkomende vraag : Kan het feit dat het domicilie van mijn partner op mijn woning geregistreerd staat (niet wettelijk samenwonend) voor problemen zorgen bij een mogelijke breuk ? Kan ik in dit geval eisen dat mijn partner verhuist nav de breuk ?

Alvast hartelijk dank voor een duidelijk overzicht van alle mogelijke implicaties.

Met vriendelijke groeten,

Dominique

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 02 jun 2019 15:24

- Eensmanszaak zal steeds zijn waar de domicilie staat, daar kan niemand iets aan veranderen.
- Als hij na een breuk niet wil vertrekken, zal er toch eerst langs de vrederechter gepasseerd moeten worden voor u hem het huis uit kan zetten.

dominiques
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2019 19:54

Dank je wel !

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”