Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

moeder1

Re: Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

#61 , 28 jul 2015 20:29

Mijn ervaring, er wordt vooral gelogen. Ik spande ook een kortgeding in, zitting duurt hooguit een kwartier(bij ons), ondanks al onze bewijzen loog tegenpartij erop los, hadden het zelfs over ontvoering en dergelijke, alles wordt gewoon uit de kast gehaald als tegenpartij een geslepen advocaat heeft. En daar sta je dan....Eerst krijgt verzoekende partij het woord, nadien tegenpartij en dan mag verzoekende partij nog even het woord nemen en neemt de rechter gelijk een beslissing(tijdelijk dan)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
trieste vader
Topic Starter

#62 , 28 jul 2015 20:30

bedankt
pfffff niet veel kans dan met jos vander velpen als tegenadvocaat. Maar ik hoop dat er misschien toch een voorlopige regeling komt dan wie weet.
Maar dus de advocaten kunnen der op los liegen ? what the

Jackrussell

#63 , 28 jul 2015 20:33

Bij een kort geding moet er wel iets spoedeisend aan de hand zijn, anders kun je geen kort geding aanspannen. Bijvoorbeeld dat het aantoonbaar niet verantwoord is dat uw kind nog langer bij de moeder blijft. Dan zult u wel bewijzen moeten hebben dat dat onverantwoord is en die heeft u simpelweg niet.
Juist én niet juist.
Inderdaad spoedig karakter van de zaak is belangrijk, maar dat is er wel degelijk: de moeder houdt het kind weg van de vader. Je kan PERFECT een kortgeding opstarten in afwachting van de zaak ter gronde.
De fout die je niet mag maken, is op het kortgeding teveel vragen. Hou je bij hetgeen dat dringend is: contact met je dochter.
Vraag ook niet te veel: bijvoorbeeld 1 weekend op 2 tot de zaak ter gronde voorkomt.
DOEN!
Anders duurt het maanden vooraleer je je kind ziet!

@trieste vader. Stuur me de naam van je advocaat eens via pb. Ik ben benieuwd.
De tegenpartij zal ook wel met leugens komen. Daar werken geslepen mensen"recht"advocaten graag aan mee. Je kunt het doen, ik vraag me af of het zinvol is.

Reclame

trieste vader
Topic Starter

#64 , 28 jul 2015 20:39

Wat je bedoel je juist jack. Dat kort geding? Denk wel dat ik dat kan doen zal allesinds sneller zijn om misschien een voorlopige omgangsregeling te krijgen. Niet ?

moeder1

#65 , 28 jul 2015 20:46

Tja, jammer genoeg is het zo, rechtvaardigheid in de rechtbank? Hij gaf zelfs toe in mail dat hij druggebruiker is, met criminelen omging en dergelijke, stond allemaal op papier en werd niets mee gedaan. Al zal dat bij het definitieve vonnis hopelijk wel gelezen worden.
Bereid je voor, wat als ze afkomen met hij vraagt er niet achter? Hij is agressief? Of hij doet niet anders dan stalken? Manipuleert en vanalles en nog wat? Weerleg dat maar op die tijd...Drinkt teveel? Woont smerig? Misschien stel ik het erg negatief voor maar zo zijn geslepen advocaten. Of ze komt af met ik bracht ons kind en hij was er niet? Als ik je topic zo lees vrees ik dat het die richting uitgaat. Al veronderstel ik dat elk ouder recht heeft om zijn/haar kind te zien. Misschien wel vragen om een sociale studie? Nee heb je alvast. hopelijk valt het allemal mee.

Jackrussell

#66 , 28 jul 2015 20:49

Ik bedoel dat je het erop kunt wagen, maar dat ik niet verwacht dat het veel oplevert.

Eigenlijk zou ik het ook wel doen. Niet dat ik er iets van verwacht, maar de volgende argumenten kan ik wel in meegaan:

1. Voor je eigen gevoel, je doet er voor je eigen gevoel aan wat je kunt doen. Wellicht voel je je zo even iets beter. Je kunt toeleven naar die zaak.
2. Het is een kans natuurlijk om gelijk te krijgen.
3. De tegenpartij kan achteraf niet miepen dat je de situatie wel best vond. Je hebt het zwaarste middel ingezet om de situatie ongedaan te maken, een gang naar de rechter.

trieste vader
Topic Starter

#67 , 28 jul 2015 20:50

bedankt
Dus ik ga het gewoon aan mijn advocaat vragen of het mogelijk is dat kort geding. Ik zal blijven vechten voor men dochter en er alles aan doen. Ik wil na het einde zeker niet achterblijven met het gevoel dat ik niet echt alles heb gedaan wat ik kon.

trieste vader
Topic Starter

#68 , 28 jul 2015 20:55

En moeder1 , ja sociaal onderzoek sturen naar men ex was ik ook al aan het denken. Misschien dat zij haar met een beetje geluk op heterdaad kunnen betrappen dat ze aan het drinken is naast onze dochter. Want ben er zeker van dat ze nog evenveel drinkt als toen we samen waren. Ik aan de andere hand ben al sinds 7 juli zo nuchter als een kip in de ochtend :) . Maar waar gaan we dan naartoe als ik dat allemaal ga beginnen doen pfff. Hoop echt dat het niet zon vaart moet lopen.

Jackrussell

#69 , 28 jul 2015 20:55

In verband met dat laatste, dan moet je het gewoon doen. Als je uiteindelijk ongeluk krijgt en je hebt er voor je gevoel alles aan gedaan, dat lijkt me net wat minder vervelend dan altijd het idee hebben dat je er meer aan had kunnen en moeten doen.

trieste vader
Topic Starter

#70 , 28 jul 2015 20:58

Ja zo denk ik er ook over :) komaan donderdag terug advocaat zal ik tenminste weten wat men vriendin eist of wilt doen enzovoort.

Jackrussell

#71 , 28 jul 2015 21:02

Dat laatste weet je pas in de rechtszaal. Spreek dit goed door met je advocaat en zorg dat je zelf ook wat munitie hebt. Bij dit soort zaken weet je een ding en dat is dat het smerig gespeeld gaat worden. Ook voortbordurend op je laatste opmerking in je post van 20:55. Zo'n vaart gaat het wel lopen.

Ik ben zelf gescheiden. Situatie zag er hopeloos uit, maar uiteindelijk is alles prima op zijn pootjes terechtgekomen. Als ik ergens blij om ben, is dat ik het op een gegeven moment ook "smerig" ben gaan spelen. Het moet (helaas) wel.

trieste vader
Topic Starter

#72 , 28 jul 2015 21:04

ja men ex heeft al laten weten dat het hard tegen hard word dus bereid me daar ook op voor :) Spijtig maar als het zo moet moet het zo ik ben zeker geen persoon die dat graag ziet gebeuren maar het gaat om men kind .

trieste vader
Topic Starter

#73 , 28 jul 2015 21:08

Ow en nog iets . Mijn dochter is waar het om draait . Maar men moeder zei net aan de telefoon dat ik de inboedel maar moest laten vallen ( de gemeenschappelijke goederen). Wat moet ik hier nou mee ? ok het is bijkomstig maar ik heb al bijna alles laten staan bij men ex . Ik heb toch recht op helft van de zooi waar geen facturen van zijn ? En moet ik dat specifiek vragen bij men advocaat of word dat soort van automatisch mee geregeld in de rechtbank ?

Jackrussell

#74 , 28 jul 2015 21:09

Waarom zou je de inboedel moeten laten vallen? Alsof de tegenpartij dan bij gaat draaien en redelijk wordt... Dat gelooft ze toch zelf niet?

Ik zou alles benoemen bij je advocaat.

moeder1

#75 , 28 jul 2015 21:11

Dan hoop ik dat ik niet te b'raaf' ben, ik wil gerust aan een leugendetector hangen. Heb niet een leugen verteld of uitvergroot. Ik heb wel het voordeel dat mijn dochter zelf wordt gehoord. Vakantie kan wel eens gewoon doorgaan hoor. Bij ons is sociaal onderzoek tegen mijn verwachting in gestart tijdens vakantie alsook behandeling klacht. Probeer te bewijzen dat ze drinkt, leg desnoods klacht neer om leefomstandigheden vast te stellen, als die bij jou oke zijn en bij haar niet is dat een argument. Bij klacht onaangekondigd bezoek, sociaal onderzoek is aangekondigd.
Als ik je nog een tip mag geven, zorg niet alleen voor een 'schild' om je te verdedigen maar zorg vooral zoals Jackrussel aangeeft dat je zelf munitie hebt, bij voorkeur die ze niet verwacht. Toon dat, waarin ze zegt hard tegen hard, kan al eens in haar nadeel spelen agressieve communicatie en als je dat dan nog wat uitvergroot....

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”