Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

trieste vader
Topic Starter

Re: Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

#46 , 27 jul 2015 13:21

Ja versta ik maar is moeilijk.
bedankt nogmaals voor de info en tips.
Ik heb binnenkort werk kan ik onder de mensen komen en heb ik minder tijd om door te draaien in men hoofd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell

#47 , 27 jul 2015 13:44

In dit soort zaken: als u een goede advocaat hebt, laat hem het werk doen. Acties op eigen initiatief doen uiteindelijk meestal meer kwaad dan goed.

trieste vader
Topic Starter

#48 , 27 jul 2015 14:49

Snap ik maar ik mag toch eens vragen of ik mijn klein toch niet te zien krijg ? Ik weet het zou dat beter niet doen maar ja :(

Reclame

Jackrussell

#49 , 27 jul 2015 14:50

Snap ik maar ik mag toch eens vragen of ik mijn klein toch niet te zien krijg ? Ik weet het zou dat beter niet doen maar ja :(
Wat heeft dat voor zin? U weet het antwoord al en u bewijst zichzelf er geen dienst mee.

trieste vader
Topic Starter

#50 , 27 jul 2015 14:52

ja inderdaad heb je gelijk in.

trieste vader
Topic Starter

#51 , 27 jul 2015 18:55

Net mail gehad van mijn advocaat. Mijn ex heeft dus inderdaad al een zaak begonnen tegen mij. Ik vermoed dat ik hierdoor in het nadeel ben ? Ik heb nog wel steeds geen brief gekregen hiervan. Maar ja zal wel normaal zijn . Inleidingszitting 17 augustus . Datum om naartoe te leven . Zou ik eventueel nog een kort geding kunnen aanspannen tegen mijn ex ? Want ik vermoed dat dit een gewone rechtszaak gaat zijn die maanden gaat aanslepen. Kan ik dit doen om eventueel mijn dochter sneller te zien te krijgen. Ik vermoed nu ook dat ze onze dochter geheel wil gaan afpakken van mij omdat haar vader net hetzelfde heeft gedaan met haar en weggehaald bij haar moeder.
Haar advocaat: Jos vander Velpen pffff weinig kans denk ik :(

Jackrussell

#52 , 27 jul 2015 22:11

Bij een kort geding moet er wel iets spoedeisend aan de hand zijn, anders kun je geen kort geding aanspannen. Bijvoorbeeld dat het aantoonbaar niet verantwoord is dat uw kind nog langer bij de moeder blijft. Dan zult u wel bewijzen moeten hebben dat dat onverantwoord is en die heeft u simpelweg niet.

Ook Jos vander Velpen verliest weleens z'n zin niet.

Ik denk dat u beter een afspraak in kunt plannen met uw advocaat om dit nog eens goed door te spreken in plaats van hier constant te panikeren. U maakt u zelf gek op deze manier.

trieste vader
Topic Starter

#53 , 27 jul 2015 22:18

ja morgen vroeg bel ik naar mijn advocaat of zij belt mij ze heeft vandaag pas de stukken gekregen. En ik denk dat voor de ogenblik onttrekking aan het ouderlijk gezag door men vriendin plus dat er een minderjarig kind mee gemoeid is en dat er een omgangsregeling moet komen wel genoeg redenen zijn om de zaak spoedeisend te maken voor de familierechtbank. Enige probleem het is daar vakantie regeling. Als ik bij mijn advocaat geweest ben weet ik meer. En bij mijn weten heeft jos vander Velpen nog niet veel zaken verloren maar ik heb er geen idee van natuurlijk.

Jackrussell

#54 , 27 jul 2015 22:25

Tja, de rechter zal zeggen dat er 17-8 al een zaak staat. Da's over 14 werkdagen en dat er inderdaad een omgangsregeling afgesproken moet worden, waarvoor die zaak van 17-8 een eerste aanzet is. Die Van Den Bleeken leeft ook nog steeds, dus dat heeft hij bijvoorbeeld al niet voor elkaar gekregen.

Heeft u een goede advocaat? Dat kan ik dit geval geen kwaad natuurlijk met zo'n geslepen mispunt als van der Velpen aan de andere kant...

trieste vader
Topic Starter

#55 , 27 jul 2015 22:39

voor 130 euro per uur zal ze hopelijk haar centen wel waard zijn zeker. Niet dat dat op zich een garantie is natuurlijk. Plus elke zaak is anders. En ik heb geen idee wat mijn ex allemaal heeft bovengehaald enzo. Dus ik weet ook niet hoe sterk zij haar zaak kan staven. Dit zal ik na mijn afspraak bij mijn advocaat weten . Maar van kennissen heb ik vernomen dat mijn advocaat in zaken waar kinderen mee gemoeid zijn wel serieus uit de hoek kan komen dus hoop dat ze dat voor mij ook doet. En ik weet ook nog niet of dit een kort geding zaak betreft of ineens het bodemonderzoek.

duma

#56 , 28 jul 2015 08:48

Bij een kort geding moet er wel iets spoedeisend aan de hand zijn, anders kun je geen kort geding aanspannen. Bijvoorbeeld dat het aantoonbaar niet verantwoord is dat uw kind nog langer bij de moeder blijft. Dan zult u wel bewijzen moeten hebben dat dat onverantwoord is en die heeft u simpelweg niet.
Juist én niet juist.
Inderdaad spoedig karakter van de zaak is belangrijk, maar dat is er wel degelijk: de moeder houdt het kind weg van de vader. Je kan PERFECT een kortgeding opstarten in afwachting van de zaak ter gronde.
De fout die je niet mag maken, is op het kortgeding teveel vragen. Hou je bij hetgeen dat dringend is: contact met je dochter.
Vraag ook niet te veel: bijvoorbeeld 1 weekend op 2 tot de zaak ter gronde voorkomt.
DOEN!
Anders duurt het maanden vooraleer je je kind ziet!

@trieste vader. Stuur me de naam van je advocaat eens via pb. Ik ben benieuwd.

trieste vader
Topic Starter

#57 , 28 jul 2015 09:37

Kort geding ga ik zeker doen en inderdaad voorlopig gewoon even 1 weekend op 2 weken . Belangrijkste voor mij is dat ik haar terug zou kunnen zien.

Bedankt voor de tips weeral

trieste vader
Topic Starter

#58 , 28 jul 2015 19:41

Nog een vraagje heeft er iemand een idee wat er exact gebeurt op een inleidingszitting ?

moeder1

#59 , 28 jul 2015 20:16

Iemand die goed is in pleiten nemen. Bij kortgeding gaat de rechter (mijn ervaring) niet alle bijgevoegde stukken lezen maar hanteert eerder wat advocaten naar voren brengen. Zo had mijn 'advocate' haar vervanger gestuurd 1 dag voor zitting, wij hadden een akkoord, bijgevoegd in dossier en toch luisterde de rechter naar leugens van advocate tegenpartij. Al is dat nu ontkracht. Ondertussen is het tijdelijk vonnis er wel.
Zorg dat je sterke argumenten hebt. Hmm, ik contacteerde een keer Vermassen en die vroeg 150 per uur dus komt in de buurt, moet dan wel een goede zijn zeker?

trieste vader
Topic Starter

#60 , 28 jul 2015 20:24

bedankt voor je reactie. Maar zoals hierboven wat wordt er exact op een inleidingszitting gedaan? Weet je dat misschien ?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”