Een kind dat niet door hem erkent gaat worden... blijkbaar heeft ze al een vervanger klaar staan, die dat wel wil doen...hij gaat dus valsheid in geschrifte plegen en tegen het adoptiebureau verklaren dat hij geen kinderen heeft?
Tegen dat die procedure rond is, is zijn kindje al geboren.
True... maar uit sommige wespennesten blijf je als vriend beter uit vrees ik..Dat siert je en ik wou ook geenszins insinueren dat je hem moeten laten vallen! En zoals iedereen zal hij buiten enkele slechte ook veel goede eigenschappen hebben. Soms heb je echter een echte vriend nodig om de waarheid te horen.
Een andere vriend van mij doet het toch. Is ook getrouwd, heeft uit een kortstondige affaire nog een kind. Hij betaald maandelijks officieus alimentatie en ziet het kind wanneer hij kan. Het kind kent hem wel als oom en niet als vader...Een mooie maar naieve gedachten. Ik zie echt niet in hoe je deel kan uitmaken van het leven van een kind, zonder dat je vrouw en toekomstige andere kinderen te weten mogen komen...
Als de moeder meehelpt lukt het perfect. Als het kind oud genoeg is krijgt het wel de waarheid te horen, en dan ja...
Ze blijkt al een kleine 6 maand een officiële relatie te hebben met een andere man. Deze zou bereid zijn om het kind te erkennen, ook al weet hij donders goed dat hij niet de vader is. Zo zie je maar hoe uitgekookt sommige vrouwen zijn....Tja haar verhaal begrijp ik al helemaal niet en klinkt een beetje dubieus, onderschat echter het verschil in moraal tussen ons en overtuigde Islamieten niet.
Dat lijkt me een vrij vreemde uitspraak... Volwassen zijn houdt ook in te weten wanneer iets de moeite waard is en wanneer niet...Als hij niet 'volwassen' genoeg is om voor dit gesprek alles aan zijn vrouw op te biechten, is hij niet klaar om (adoptie) vader te zijn...
Of hij een goede vader gaat zijn weten we niet, ik heb hem nog nooit zo gelukkig weten zijn sinds zijn (nu ex-)vriendin zwanger bleek te zijn. Ook de adoptieprocedure is van enorm belang van hem.
Het is een erg gedreven man, niet echt iemand die zich laat tegenhouden als hij zich een doel voor ogen heeft gesteld.