Gevolgen van bigamie

FreelancerIT
Topic Starter

Re: Gevolgen van bigamie

#46 , 24 jul 2013 18:42

hij gaat dus valsheid in geschrifte plegen en tegen het adoptiebureau verklaren dat hij geen kinderen heeft?
Tegen dat die procedure rond is, is zijn kindje al geboren.
Een kind dat niet door hem erkent gaat worden... blijkbaar heeft ze al een vervanger klaar staan, die dat wel wil doen...
Dat siert je en ik wou ook geenszins insinueren dat je hem moeten laten vallen! En zoals iedereen zal hij buiten enkele slechte ook veel goede eigenschappen hebben. Soms heb je echter een echte vriend nodig om de waarheid te horen.
True... maar uit sommige wespennesten blijf je als vriend beter uit vrees ik..
Een mooie maar naieve gedachten. Ik zie echt niet in hoe je deel kan uitmaken van het leven van een kind, zonder dat je vrouw en toekomstige andere kinderen te weten mogen komen...
Een andere vriend van mij doet het toch. Is ook getrouwd, heeft uit een kortstondige affaire nog een kind. Hij betaald maandelijks officieus alimentatie en ziet het kind wanneer hij kan. Het kind kent hem wel als oom en niet als vader...

Als de moeder meehelpt lukt het perfect. Als het kind oud genoeg is krijgt het wel de waarheid te horen, en dan ja...
Tja haar verhaal begrijp ik al helemaal niet en klinkt een beetje dubieus, onderschat echter het verschil in moraal tussen ons en overtuigde Islamieten niet.
Ze blijkt al een kleine 6 maand een officiële relatie te hebben met een andere man. Deze zou bereid zijn om het kind te erkennen, ook al weet hij donders goed dat hij niet de vader is. Zo zie je maar hoe uitgekookt sommige vrouwen zijn....
Als hij niet 'volwassen' genoeg is om voor dit gesprek alles aan zijn vrouw op te biechten, is hij niet klaar om (adoptie) vader te zijn...
Dat lijkt me een vrij vreemde uitspraak... Volwassen zijn houdt ook in te weten wanneer iets de moeite waard is en wanneer niet...

Of hij een goede vader gaat zijn weten we niet, ik heb hem nog nooit zo gelukkig weten zijn sinds zijn (nu ex-)vriendin zwanger bleek te zijn. Ook de adoptieprocedure is van enorm belang van hem.

Het is een erg gedreven man, niet echt iemand die zich laat tegenhouden als hij zich een doel voor ogen heeft gesteld.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#47 , 24 jul 2013 18:46

Ze blijkt al een kleine 6 maand een officiële relatie te hebben met een andere man. Deze zou bereid zijn om het kind te erkennen, ook al weet hij donders goed dat hij niet de vader is. Zo zie je maar hoe uitgekookt sommige vrouwen zijn....
heu.. al zes maanden? andere man? maar toch willen "trouwen voor de imam"? Dit is een héél stinkend potje. Hoe lang is dat meiske zwanger?

Als die andere man het kind erkent dan heeft uw vriend er niks meer mee te maken, ook niet voor het betalen van onderhoudsgeld.
En dan zou ik alvast NOOIT EEN CENT betalen voordat ik een zeker DNA bewijs heb.

Hoe gek kan je wel zijn?

FreelancerIT
Topic Starter

#48 , 24 jul 2013 19:07

Erg stinkend als je het mij vraagt. Ze zou ondertussen 3 maand zwanger zijn. Hoewel ze al 6 maand verkeert, heeft ze met de man in kwestie altijd voorbehoedsmiddelen gebruikt, en is hij verwekt in de periode dat de man 2 maand op verlof bij zijn familie zat. Zijn vaderschap zou dus zo goed als zeker zijn.

De man wist van dag 1 van mijn vriend af, maar vond haar meer dan de moeite waard om het risico te nemen. Hij zou haar echter, vlak na het vaststellen van de zwangerschap, hebben gevraagd om te gaan samenwonen. Hij was bereid om voor haar ongeboren kind te zorgen als het zijne, maar dan moest ze volledig van hem zijn.

Om die reden is zij dan eisen gaan stellen naar mijn vriend toe, zonder het volledige verhaal te doen. Mijn vriend had anders waarschijnlijk een stap op zij gezet. Tenslotte kan die man haar meer zekerheid bieden dan hij.

Het blijft raar... Ze blijft beweren eigenlijk gek te zijn op mijn vriend, maar heeft de andere in haar leven gelaten om juist dat te voeden wat mijn vriend verwaarloosde. Ze had alleen niet verwacht dat deze al zo gauw een stap verder wou zetten.

En ja... eenmaal de vraag was gesteld kon ze niet anders dan er mee rekening te houden. Gezien haar toestand ergens wel begrijpelijk.

Reclame

Mariette

#49 , 24 jul 2013 19:12

komaan.... het verhaal van sinterklaas ken je toch ook al hoop ik?

Met "de serieuze relatie" van zes maanden gebruikte ze wèl voorbehoedsmiddelen, maar met "de losse wip" niet ?

Zeg aan uw vriend dat hij zijn schoentje niet vergeet te zetten....

Dat hij gewoon netjes bij zijn vrouw blijft en hun kindje gaan adopteren.
En indien "Fatima" hem tot betaling wil verplichten: EERST BEWIJZEN MET DNA.

Ik denk niet dat ze nog veel zal aandringen.

En dat hij vooral in het vervolg zijn verantwoordelijkheid neemt!

FreelancerIT
Topic Starter

#50 , 24 jul 2013 20:58

Ik geloof niks Mariette.... Ik heb er zelf veel bedenkingen bij, en denk dat als hij dit overleeft hij de gelukkigste man van de wereld is :p

Maar we moeien ons er niet meer mee... Hij vloog daarstraks bijna uit toen we hem er iets over zeiden, dus...

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”