Mee eens, maar op zich hier geen probleem.Maar dan moeten ze zich ook beiden neerleggen bij de gevolgen van hun gedrag.
Het kind hier is niet ongewenst. Beide partijen hebben een sterke kinderwens, alleen wenst de mannelijke partij zijn wettelijke echtgenote er nog steeds buiten te houden, en probeert hij een redeijke alimentatie af te spreken "in het zwart".sorry ik wou hier helemaal geen dingen opsolferen.
Ik ga er gewoon vanuit dat het kind bij uw vriend zeker niet gewenst is, gezien al die moeite om onder het vaderschap onderuit te geraken. Als het kind welkom is, dan hoeft er uiteraard geen enkel probleem te zijn om het kind te erkennen en zijn wettelijke bijdrage te leveren voor de opvoeding en onderhoud.
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ze dat juist gaan doen, hij hoopt ook nog steeds toegang te verkrijgen tot zijn kind, maar gezien de situatie lijkt me dat niet echt realistisch.
But... Time will tell.
Aha... dat wist ik niet. Ik dacht dat er altijd een medische reden nodig was.Er zijn geen medische redenen nodig om abortus te plegen in België. Wel is de periode beperkt tot de eerste 12 weken. Later mag er enkel nog worden ingegrepen indien het leven van de moeder in gevaar komt.
Zeer zeker... wat nu de kern van het probleem is. Zolang er geen kind was, was uiteengaan erg eenvoudig. Maar er is nu wel een kind, en dat zorgt voor problemen hier.Natuurlijk is dat geen misdaad. We stenigen de vrouwen hier nog niet omdat ze buiten het huwelijk sex hebben, noch worden mannen hier gestenigd of gegeseld omdat ze vreemdgaan.
Ik heb het over de verantwoordelijkheid : de verantwoordelijkheid voor het kind dan wel: die moet samen gedragen worden. Lijkt me normaal: "2 volwassen partners die beiden hadden besloten om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken" moeten ook beiden de gevolgen dragen.