Gevolgen wijziging domicile

ssp
Topic Starter

Re: Gevolgen wijziging domicile

#16 , 12 jan 2016 10:31

Bedankt allemaal voor de reacties!

Het lijkt dat ik me op geen sluitende manier of met een of andere regeling kan beschermen als hij bij mij gedomicilieerd is. Zowel als hij moest sterven, heeft zijn zoon recht op de helft van mijn inboedel want ik kan van heel wat zaken niet bewijzen dat het van mij is, als wanneer er schulden zouden zijn of hij een ongeval in fout maakt bijvoorbeeld. Ze gaan steeds bij mij komen aankloppen als ze geld van hem nodig hebben. Hier komt dan nog eens bij dat ik eventueel in de toekomst minder werkloosheids- of ziektevergoeding zou krijgen, meer gemeentebelasting zal betalen, hogere familiale verzekering enz. Dit zou voor mij enkel onzekerheid en negatieve financiële gevolgen met zich mee brengen, dit heeft inderdaad niets met romantiek of graag zien te maken. Better be safe than sorry...
Voor hem daarentegen, brengt het alleen maar voordelen mee en een nog grotere spaarrekening.
Moeilijk om hier een gulden middenweg in te vinden...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#17 , 12 jan 2016 10:53

100% zekerheid bestaat niet, ook niet bij bv. huwelijk met scheiding van goederen. Ik heb net nog geantwoord op een vraag van iemand waarvan de schoonzoon door het OCMW zal worden aangesproken voor de betaling van hospitalisatiekosten van de schoonmoeder. Allemaal perfect wettelijk.

Er is steeds een risico, het komt erop aan dat in te schatten en u zo goed mogelijk in te dekken. Alleen al om die redenen zou ik persoonlijk nooit samen kunnen gaan wonen zijn laat staan trouwen met iemand die in één of andere complexe situatie zit of schulden heeft. Ik moet waarschijnlijk niet meer uitleggen dat ik geen romanticus ben. Leg uw vriend uit hoe de zaken staan, een LAT-relatie is ook een mogelijkheid en minder risicovol (enfin, ik ga u niet bang maken met een uiteenzetting over exact hoever een deurwaarder kan gaan indien hij gemotiveerd is :oops: ). En zonder cru te willen zijn, indien het een breekpunt mocht worden: there's other fish in the sea.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”