Partner wil niet trouwen

Avelivloms

Re: Partner wil niet trouwen

#16 , 21 mei 2013 17:33

Ja je partner is niet betrouwbaar!
Wil je met zo iemand samenleven ?
Niet slim!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#17 , 21 mei 2013 18:33

Ja je partner is niet betrouwbaar!
Wil je met zo iemand samenleven ?
Niet slim!
Ik laat het geven van relaltieadvies over aan andere forumleden en veronderstel dat u naar hier gekomen bent voor juridisch advies. Anders was u vast wel naar het Flair-forum gegaan.

Indien u partner echt niet wenst te trouwen is nog niet alles verloren. Aangezien u meebetaalt aan de woning lijkt mij de eis dat u hierin ook eigendom verwerft zeker legitiem, ookal staat deze nu op naam van uw partner. Ik denk dat u zeer goed aanvoelt dat u de dupe zou zijn bij een eventuele relatieverbreking in de huidige omstandigheid, anders was u niet naar hier gekomen.

Mogelijks kan u geholpen zijn door een verklaring wettelijk samenwonen af te leggen in combinatie met een notariële acte waarbij u partner een deel (bv. de helft) van zijn woning inbrengt in onverdeeldheid.

Standaard zijn in de regeling van wettelijke samenswoonst een aantal regels uit het primaire huwelijksvermogensrecht toepasselijk gemaakt, zoals de wettelijke bescherming van de gezinswoning en het huisraad (cf. art. 215 en 1477 § 2 B.W.). Het secundaire wettelijke samenwoningstelsel (art. 1478 lid 1 en 2 B.W.) komt de facto dus neer op dezelfde regeling van een huwelijk met een stelsel van scheiding van goederen, waarvan de partners kunnen afwijken door het sluiten van een overeenkomst onder de vorm van een notariële akte (art. 1478 lid 4 B.W.).

kviv
Topic Starter

#18 , 24 mei 2013 15:22

Danku my_key, zo'n commentaar hoort inderdaad eerder thuis op een flair forum... Ik begrijp 100% dat mijn partner in eerste instantie niet meer openstaat voor een huwelijk, voor mij hoeft het ook niet, tenzij we er ons financieel voordeel mee zouden kunnen doen. We gaan inderdaad eens horen voor een samenlevingscontract waarin je net zo goed alles kunt laten schrijven, maar eerst naar de bank... hopelijk valt het daar zo hard tegen dat hij misschien toch nog zwicht? ;)

Reclame

kviv
Topic Starter

#19 , 24 mei 2013 15:22

PS we wonen al wettelijk samen :) Ik heb het dus wel degelijk over trouwen met gemeenschap van goederen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”