uiteen na 7jaar wett samenw

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: uiteen na 7jaar wett samenw

#16 , 19 sep 2012 21:14

misschien dit eens lezen
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... eeindigen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#17 , 20 sep 2012 09:06

precies fransiscus, men kan éénzijdig een wettelijke samenwoning beeindigen (en verklaren) voor het gemeentehuis.
Maar ik denk dat duma op de volgende rimram doelt:
als een persoon de samenwoning éénzijdig beeindigd (voor het gemeentehuis) weet de andere persoon strikt juridische genomen NIET dat de wettelijke samenwoning is beendigd, de gemeente houdt zich daar ook niet mee bezig: en kan dus de andere partij eigenlijk gewoon doen alsof hij/zij nog wettelijk samenwoont.
dus als de andere partij de afhandeling van de fysieke samenwoonst belemmert, moet ook nog eens via officiele weg de betekening van de verbreking van samenwoonst aan deze mens medegedeeld worden: en dat gaat inderdaad via een deurwaarder.
Maar in deze case is de vogel ook al gaan vliegen van het adres. Dus zou het vrij makkelijk af te handelen moeten zijn zonder deurwaarderskosten.

duma

#18 , 20 sep 2012 09:59

Dan denk ik dat wij met een overijverige amb(etan)tenaar te maken hadden, want zo simpel was het bij ons allemaal niet ...

Soit, back on topic :)

Reclame

Dutske1
Topic Starter

#19 , 20 sep 2012 10:54

ben ondertussen naar de politie geweest en blijkbaar zit het zo: ik moet hem altijd binnenlaten zolang hij hier gedomicilieerd is en straffer nog, moest ik niet thuis zijn, mag hij zelfs inbreken om toegang tot de wettelijke woonst te verschaffen. Ik kan twee zaken doen: hopen dat hij zichzelf ergens inschrijft en ik kan aantonen dat hij hier weg is of hem laten schrappen in kort geding wat dan weer een bom geld kost.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 20 sep 2012 11:17

Dat heb ik toch geschreven. ttz HIJ mag altijd binnen zolang gedomicilieerd ...u hoeft niet binnen te laten. Klein verschil.
Ik heb hier al uitgelegd wat u moet doen.
Gezien hij blijkbaar nu ergens anders verblijft kwartierinspecteur vragen dit te komen vaststellen.
uitleg procedure zie hoger.
Iemand waartegen een voorstel AACB is opgesteld geen belangen meer .... wordt ook vervolgt wegens inbreuk bevolking nl geen (andere) inschrijving binnen de 8 dagen In dezelfde gemeente en 15 dagen BUITEN de gemeente.
Kwartierinspecteur moet daar dus ook een PV van opstellen ( wanbedrijf correctioneel vervolgbaar) ...en betrokkene seinen voor die inbreuk in ANG ( Algemene Nationale Gegevensbank).

Schrappen in kortgeding wat is dat nu weer?...

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”