Absurd verhaal ?????

Marco Polo
Topic Starter

Re: Absurd verhaal ?????

#16 , 14 dec 2011 07:59

Verontschuldigingen voor mijn overdreven reactie.
De gegevens die ik hier vermeld komen van die mevrouw.
Ik ben zelf géén betrokken partij, enkel iemand die het probleem op dit forum zet.
Er komen teveel tegenstrijdige verklaringen van diverse kanten (zelfs officiële instanties).
Er moet een bed staan? (wordt afgedaan als niet waar)
Moet betalingsbewijs zijn (wordt afgedaan als niet waar, zie hieronder)
Wijkagent beweert dat er een betalingsbewijs moet zijn van een nutsleverancier of betaling (gedeeltelijke) betaling van de huur.
Andere bewering is dat mevrouw moet vermeld staan op het huurcontract.
Nog niemand heeft juist gezegd wat er moet gebeuren om officieel in orde te zijn.
Deze situatie van die mevrouw is reeds ettelijke jaren oud.
Ik heb mevrouw 3 jaar geleden wel verwittigd dat ze navraag moet doen wat de gewijzigde gezinssituatie met zich kan meebrengen.
In augustus 2008 is de dochter gehuwd met de toen samenwonende vriend.
Huurcontract stond wel op zijn naam.
Maar de wijkagent heeft daar blijkbaar evenmin bezwaren over gemaakt. (werd die volledig ingelicht door de betrokken personen???).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#17 , 14 dec 2011 08:17

Mevrouw moet om in orde te zijn:
OF effectief gaan wonen waar ze gedomicilieerd is,
OF zich domiciliëren waar ze effectief verblijft (bij vader of vriend).

Al die zaken zoals een bed, facturen of nutsvoorzieningen op naam van, ... zijn indiciën die op bewoning door de betrokken persoon zouden kunnen wijzen, maar volstaan op zich niet om in orde te zijn als er niet effectief bewoning is.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 14 dec 2011 19:29

Wijkagent zal bij woonstcontrole enkele malen langskomen. Zal dan ook kijken of pand bewoond is dus goederen kledij van betrokkene moet daar zijn.
Zal ook navraag doen bij de buren. Een huurcontract waar de naam opstaat is ook een element ook de nutsvoorzieningen.
Dat in eerste fase.
Maar ik huur een appartement betaal de nutsvoorzieningen maar ben daar maar sporadisch ( en dan nog enkel om te eten en soms te slapen)
Is dat mijn woning in de zin van domicilie .... ik denk het niet.

langs de andere kant moet het geen domicilie zijn om ergens volgens de wet te wonen en de bescherming te hebben van 'de woning is onschendbaar'
cf krakers.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”