Uit eigen appartement gezet

Franciscus
Berichten: 38739

#16 , 02 jun 2009 18:13

Zaak is nog iets ingewikkelder
1 - er is een verschil tussen ingeschreven zijn op een adres dwz dat bij dienst bevolking van de gemeente en dus ook in het Rijksregister (RR) dit adres staat.
2 - er wonen dat wil zeggen dat men er zijn belangen heeft.

In eerste instantie zal de politie bij iemand die NIET in het pand is controleren of die persoon er ingeschreven is.
Is die er ingeschreven mag die wat de politie betreft er binnen. ( Behoudens dat de persoon die binnen is over een vonnis zou beschikken waarin de woning verboden wordt - kan beslissing van - vrij onder voorwaarden zijn van een onderzoeksrechter.

Als de personen IN HET PAND ZIJN dan is het woord tegen woord want gezien in een woning en de woning onschendbaar is kan de politie er enkel binnen mits bevel - heterdaad of toestemming van de bewoner.

U geeft toestemming en een persoon die binnen is zegt neen ik geen mijn I.K. niet maar ik woon hier wel. Ik vraag me af op basis van welke wet de politie dan verder kan controleren.
Ik denk hier aan krakers … enz

Huisvredebreuk is enkel van toepassing overdag als er verzwarende elementen zijn om zo te zeggen.

Dat u als eigenaar maar vooral als bewoner andere sloten mag kan plaatsen is uw zaak en GEEN zaak van de politie. Hun aanwezigheid is dus niet alleen niet vereist - en heeft geen juridische waarde.

Dat er iemand anders woont zonder uw toestemming - 1- kan door kwartieragent worden vastgesteld en kan deze de nodige PV 's opstellen - wonen zonder inschrijving - schrappen op vorig adres enz - AACB naar college B&S

Maar dat wil zeggen dat u naar de vrederechter moet stappen
U zegt dat ex-vriendin op griffie werkt - op de griffie van dat vredegerecht? Of op een andere griffie?
Indien een andere -- normaal geen probleem. Indien dat gerecht - vraag telefonisch de hoofdgriffier of de vrederechter aan de lijn, leg de zaak uit zodat het dossier niet in haar handen kan komen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”