Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

trieste vader
Topic Starter

Re: Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

#106 , 31 jul 2015 11:12

Op dat van dat kamp inderdaad nee zal ze hopelijk ook niet doen.

En medische kosten ja alst nodig is, ze moet mij niet bellen om te vragen of onze dochter geopereerd mag worden he snap ik ook wel.
En voor dingen zoals bril montuur ja schappelijke prijzen en geen montuur van 1000 euro ofzo he maar zal ze wel slim genoeg in zijn want zij moet daar evenveel van betalen als mij :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
trieste vader
Topic Starter

#107 , 02 aug 2015 17:17

Net nog iets wettelijk gevonden. Ik MOET blijkbaar een aparte slaapkamer hebben voor men dochter van 3. Heb ik in deze woonst niet. Dus weeral lekker een nog een kans bij voor men ex om mij een omgangsregeling te ontzeggen pffff

eylis

#108 , 02 aug 2015 18:08

dat kan je eenvoudigweg oplossen door jouw slaapplaats in de living te instaleren als ze bij jou verblijft (opklapsofa) en de slaapkamer aan haar te geven. Niemand kan betwisten dat ze op die dagen dan een eigen slaapkamer heeft :-)

Reclame

trieste vader
Topic Starter

#109 , 02 aug 2015 18:20

ja sorry een opklap sofa heb ik hier niet direct maar kan ik niet gewoon zeggen dat ik op de zetel slaap dan ? Ik vermoed niet.

trieste vader
Topic Starter

#110 , 02 aug 2015 18:21

sjezes man ik word echt gewoon gek van al die zooi dat heel deze situatie met zich mee brengt. Men ex heeft het 10 keer makkelijker. Ja lol ik heb de eerste maand huur daar betaald, zij heeft 2 slaapkamers ik niet, enzovoort . En dan moet je zo als ex -partner(vader) nog een leven kunnen opbouwen en voorzien in de nutsvoorziening voor je kind ? Lang leve het belgisch rechtssysteem. En dan weet ik ook zoal dat als ik de rechtbank binnenkom dat ik gelijk begin met een 1-0 of 2-0 achterstand gewoon omdat zij de moeder van men dochter is . Zal op één of andere manier toch moeten kunnen bewijzen dat men ex heel die tijd gewerkt heeft en ik 80% van de opvoeding en zorg voor men dochter gedragen heb.

Jackrussell

#111 , 02 aug 2015 18:36

Als man sta je inderdaad achter, dat klopt helemaal. Zonder alimentatie zouden veel vrouwen het hard halen hebben om aan de voorwaarden te kunnen voldoen en een goede woonst te kunnen huren.

Maar goed, deze strijd moet nog gestreden worden. Niet bij de pakken neer gaan zitten. Als jij gewoon in de huiskamer slaapt, heeft je dochter een aparte slaapkamer.

trieste vader
Topic Starter

#112 , 02 aug 2015 18:47

bedankt voor de info weeral en moeders alleen ja sorry hoor als de allimentatie wat hoog uitvalt he dan heb ik nooit nog een kans om zelf iets te huren of ik zou ineens 1000 euro netto per maand meer moeten gaan verdienen. Is dat dan menselijk ? Ik ga int kort nog 1 keer een sms sturen naar men ex om te vragen om onderling een omgangsregeling overeen te komen want wat de rechter ook beslist zal niet haar zin noch mijn zin zijn. In mijn ogen kan je dat beter onder elkaar regelen. Vragen wat de ene wilt voorstellen wat je zelf wilt en dan een compromis. Maar ja dan moet je ex natuurlijk nog wel willen praten. Of zou ik ondanks alles, en het echt volledig alles onderling weigeren en echt alles via de rechtbank willen doen van men ex, toch nog een sms sturen om te vragen om onderling te willen praten of zou ik daarmee nog maar eens wat olie op het vuur gooien. Man echt die hele zooi is zo contradixieel. Je zou moeten en je wilt, maar je wil niets verkeerd doen, maar toch zou je moeten... Een mens word van minder gek :)

Mariette

#113 , 02 aug 2015 18:49

U heeft al hopen SMSjes gestuurd met de vraag om het onderling op te lossen. Ik zou daar nu mee stoppen en de advocaten hun werk laten doen.

eylis

#114 , 02 aug 2015 18:57

je mag gerust op de sofa slapen als je dochter bij jou verblijft. zorg dat er ruimte is voor haar spulletjes in de slaapkamer. Niemand heeft een oordeel uit te spreken over hoe je je woning organiseert. Zelfs all sliep jij op een opklapbed in de keuken, zolang je een persoonlijke ruimte voor je dochter creert waar ze haar eigen slaapplek en spulletjes heeft, is er géén enkel bezwaar van welke kant dan ook mogelijk. Enkel een maatschappelijk werker kan de thuissituatie komen evalueren (op vraag van de rechter) en die maakt dan een objectief rapport: "dochter heeft een eigen slaapkamer. "Waar jij slaapt moet daar zelf niet in vernoemd worden.

trieste vader
Topic Starter

#115 , 02 aug 2015 19:23

bedankt weer voor de info eylis

Jackrussell

#116 , 02 aug 2015 19:59

bedankt voor de info weeral en moeders alleen ja sorry hoor als de allimentatie wat hoog uitvalt he dan heb ik nooit nog een kans om zelf iets te huren of ik zou ineens 1000 euro netto per maand meer moeten gaan verdienen. Is dat dan menselijk ? Ik ga int kort nog 1 keer een sms sturen naar men ex om te vragen om onderling een omgangsregeling overeen te komen want wat de rechter ook beslist zal niet haar zin noch mijn zin zijn. In mijn ogen kan je dat beter onder elkaar regelen. Vragen wat de ene wilt voorstellen wat je zelf wilt en dan een compromis. Maar ja dan moet je ex natuurlijk nog wel willen praten. Of zou ik ondanks alles, en het echt volledig alles onderling weigeren en echt alles via de rechtbank willen doen van men ex, toch nog een sms sturen om te vragen om onderling te willen praten of zou ik daarmee nog maar eens wat olie op het vuur gooien. Man echt die hele zooi is zo contradixieel. Je zou moeten en je wilt, maar je wil niets verkeerd doen, maar toch zou je moeten... Een mens word van minder gek :)
Alweer een SMS? Ik dacht dat we van de week hadden vastgesteld dat u dat niets helpt en het alleen maar averechts werkt. U verpest het voor u zelf op deze manier en u lost niets op met die SMS.

trieste vader
Topic Starter

#117 , 02 aug 2015 20:10

Neen inderdaad ik heb die sms dan ook niet verstuurd. Ik ben niet zon harde zoals mensen zeggen maar echt een emotioneel type, voor mij is het echt hard op men tanden bijten om dingen niet te doen. Nogmaals, hoe hard ook ik zie men ex nog graag en heb het voor de ogenblik heel moeilijk hart-verstand. :( 7 jaar+ kan ik niet op 1 dag opzij zetten.

Jackrussell

#118 , 02 aug 2015 22:47

Nou, bedenkt dan maar eens even wat ze jou aan wil doen: je dochter afpakken. Dan zou het toch rap gedaan moeten zijn met de emotionele toestand en zou je toch even alles op alles moeten zetten om dat te voorkomen.

trieste vader
Topic Starter

#119 , 03 aug 2015 07:52

Ja weet ik, maar nogmaals voor mij is dat niet zo makkelijk gedaan.

trieste vader
Topic Starter

#120 , 10 aug 2015 19:46

Het is officieel. Men ex wil volledig onze dochter af nemen van me. Stuurt zelfs sms met de woorden " als ge wat meer met uwen advocaat zou praten, zou je meer weten" . (haar advocaat is juist sinds vandaag uit vakantie zogezegd) Of wel doet mijn advocaat heel weinig ofwel is zij echt gewoon hard bezig. Ik heb direct een mail gestuurd naar de mijne om een volgende afspraak te maken. Die omgangsregeling moet in orde komen en snel. Ex heeft ook nog een berichtje gestuurd "ik wil dat ge beseft dat ik helemaal done ben met u en uwe zever". Goed dan zal ik mij inderdaad ook maar hard maken en eventueel mijn eisen bijstellen, dan zal het helemaal een vechtscheiding worden pfff. Ja als zij dat wilt kan ik der niks aan doen buiten vechten voor men dochter. Here we go

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”