relatiebreuk / huurhuis staat op beide namen.

mien
Topic Starter
Berichten: 2

relatiebreuk / huurhuis staat op beide namen.

#1 , 07 jul 2010 14:32

Hallo,

Ik heb besloten mijn relatie tebeeindigen, mijn vriend mishandeld mij en erger nog hij mishandeld mijn dochter van 15 geestelijk, ze volgt speciaal onderwijs en hij vind het dagelijks nodig om haar voor dombo, achterlijke enz. uit temaken.

Ondanks al zijn beloftes vervalt hij keer op keer in zijn fouten en voor mij is de maat vol..........

Hij is destijds bij mij ingetrokken en dat huis stond dan ook op mijn naam,goed een jaar geleden zijn we verhuist en hebben we het huis op beide namen laten zetten.

Ik wil graag in dit huis blijven wonen met name in het belang van mijn dochter maar mijn vriend weigert tevertrekken, mijn vraag is is er een mogelijkheid om hier toch teblijven wonen? zo ja hoe pak ik dat aan?
Alvast bedankt voor jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mien
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 07 jul 2010 14:52

zie nu pas dat dit een belgies forum is.........

eylis
Berichten: 8851

#3 , 07 jul 2010 14:56

Hem beleefd vragen te verhuizen.
Als dat niet helpt: klacht neerleggen bij de politie liefst met medisch attest van zichtbare verwondingen: + klacht mishandeling en geestelijke wreedheid jegens je dochter. Vrees je intussen voor je veiligheid in momenten van conflict, bel meteen de politie.
Neem ook contact met de sociale dienst jeugdbescherming van je gemeente.
Vermits het een minderjarig kind betreft (met biezondere zorg) zal parket zeker en snel onderzoek instellen. En dan moet meneer ophoepelen.

Dat schrappen uit het huurcontract kan later nog als je veilig bent en aan de huurbaas kan bewijzen (aan de hand van het gemeente-attest dat hij daar niet woont én het bewijs dat de huur gestort wordt vanuit jouw bankrekening).
Maak er snel werk van; want dit kan akelig uit de hand lopen.
courage,

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 07 jul 2010 15:34

Eens posten op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;?

:)

Franciscus
Berichten: 38678

#5 , 07 jul 2010 17:18

En voor de belgen bij vrederechter procedure uitzetting opstarten art 223 BW kan toegepast worden zeker als er PV politie zijn maar zelfs die zijn niet nodig
Kan perfect en vrederechters volgen (meestal).

Art. 223, eerste lid, B.W. bepaalt dat indien een van de echtgenoten grovelijk zijn plicht verzuimt, de rechter, op verzoek van de andere echtgenoot, dringende voorlopige maatregelen beveelt betreffende de persoon en de goederen van de echtgenoten en de kinderen.

Krachtens het tweede lid van die bepaling geschiedt hetzelfde op verzoek van een van de echtgenoten indien de verstandhouding tussen hen ernstig verstoord is.

2. De rechter die, op grond van voormeld art. 223, tweede lid, B.W. de plicht tot samenwoning van de echtgenoten voorlopig opschort, kan voor de duur van de feitelijke scheiding de voorlopige dringende maatregelen bevelen die met die feitelijke scheiding gepaard gaan, zonder dat hij dient na te gaan wie van de echtgenoten schuld heeft aan de scheiding. Dergelijke maatregelen mogen er evenwel niet toe leiden een feitelijke scheiding van de echtgenoten op bestendige wijze te organiseren.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”