Inwonend bij schoonouders

rayan78
Topic Starter
Berichten: 1

Inwonend bij schoonouders

#1 , 28 jun 2010 19:56

Ik woon nu 4 jaar bij mijn schoonouders in, samen met mijn vriend.
Nu is de situatie gewoon niet handelbaar meer, ze willen ons, maar in zekere zin toch liever mij alleen buitzenzetten.
Ze hopen dat ik snel vertrek.
Nu wil ik ook graag weg, maar durf niet omdat ze zich overal mee bemoeien, en dat ik dus waarschijnlijk
mijn spulletjes niet mee krijg, die van mij zijn, of die we ooit samen hebben gekregen van mijn schoonouders, maar in overleg
met mijn vriend mee mag nemen.
Mijn schoonmoeder is een ziekelijk jaloerse vrouw, die het niet kan verdragen dat haar zoon een vrouw heeft,....iemand anders waar hij gelukkig mee kan zijn.
Nu doen ze vanalles om mij dwars te zitten, echt treiteren.
Mijn domicilie heb ik op dit adres, maar het huis is van mijn schoonouders.
Mijn vragen zijn:
1. Kunnen ze mij zomaar buiten zetten?
2. Mag ik spulletjes meenemen die we ooit hebben gekregen,maar in overleg met mijn vriend neem ik ze mee(wil ik ze graag mee)

Ik hoop op een positieve reactie.
Ik ben echt ten einde raad.
Als er niet snel iets gedaan wordt, gaat het uit de hand lopen, en dat wil ik voorkomen.

Met vriendelijke groeten,

Anja

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 28 jun 2010 21:59

Aangezien het huis eigendom is van uw schoonouders kunnen ze u ten allen tijde verzoeken te vertrekken. Indien u daar niet vrijwillig op ingaat, kunnen ze van de vrederechter een beslissing in die zin bekomen. In dat geval zullen ze u één maand minimum de tijd moeten geven om een ander onderkomen te zoeken.
U hebt het recht al uw persoonlijke spullen mee te nemen, ook degene die u van uw vriend krijgt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38728

#3 , 03 jul 2010 15:06

U bent daar ingeschreven dus om u daar wettelijk buiten te krijgen zullen ze zo wie zo via de vrederechter moeten gaan.
Alles wat van u is - wat u heeft gekregen kan u meenemen dat is niet van hen.
U kan altijd enkele vrienden vragen om uw verhuis te komen helpen buitendragen

Ik vermoed dat u wel een eigen ruimte in het huis hebt.
Deze kan u perfect afsluiten - enkel uw vriend dient een sleutel te hebben - u hoeft ze daar niet binnen te laten.
Die afzonderlijke ruimte wordt door de wet als UW en uw vriend zijn woning beschouwt.
Wettelijk moeten uw schoonouders daar buiten blijven zonder uw of uw vriend zijn toestemming.
Is uw vriend daar niet dan beslist u alleen.

Wanneer de verhuis bezig is en ze maakt problemen direct de politie erbij roepen vb voor familietwist - bedreigingen- huisvredebreuk enz
Gaat best op voorhand eens een melding maken van de explosieve toestand zodat politie weet op welke dag en uur u zal verhuizen - dikwijls is een preventieve korte tussenkomst dan voldoende.
Nogal wat van dat soort mensen zal zich zeer onderdanig gedragen als de politie kordaat optreedt - als het echt de spuigaten uitloopt kan het zelfs zijn dat de 'schoonmoeder' wegens een strafbaar feit of indien op de openbare weg - verstoren openbare rust - eventjes 'uit circulatie wordt genomen'.

PS een bemiddelaar gebruiken kan natuurlijk ook probeer dit eens via slachtofferhulp politie die kunnen u zeker doorverwijzen.
Probeer dit zelfs als eerste oplossing ... indien niet gaat dan plan B

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”