Erkenning buitenlands huwelijk

nitez09
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Erkenning buitenlands huwelijk

#1 , 28 mar 2025 05:53

Beste forumleden,

Zal me eerst netjes voorstellen, mijn naam is Harry en woon in Belgie. In 2023 heb ik mijn vrouw leren kennen in Turkije, en hebben we ook besloten om te trouwen.

We zijn ook officieel verloofd in Turkije, met de officiele papieren die we nodig hebben om mijn vrouw naar Belgie te halen.

We hebben dus ook een visum aanvraag gedaan bij de VFS global kantoor in Istanbul.

Ik heb zelf een koophuis, en verdien als een accountant ruim genoeg om mijn vrouw te onderhouden. Alle regels die onze overheid heeft gesteld, om mijn vrouw naar Belgie te halen, haal ik met gemak.

We hebben dus een dossier samengesteld, en hebben we het ingeleverd bij de visumkantoor in Istanbul. Na enkele updates vroeg de visuminstantie naar de volgende document: ''Proof of registraion of marriage by the EU national Law of your husband''. Dit hebben we destijds niet gekregen of wisten we niet dat we deze document moesten toevoegen.

Mijn advocaat heeft dus gevraagd voor een ''plano-erkenning'' (conform artikel 27 IPR)

Kan iemand mij vertellen, wat de volgende stappen gaan worden?

Kan er een bijvoorbeeld een onderzoek komen voor een schijnhuwelijk onderzoek? Wat voor mij geen probleem is, want we hebben niks te verbergen en kunnen alles netjes aantonen, door honderden foto's, berichten en vliegtickets.

Met vriendelijke groet,

Harry

nitez09
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mar 2025 21:31

Ben u dan getrouwd of verloofd in Turkije? De titel en tweede paragraaf spreken elkaar tegen.
Beste Thomas

We zijn getrouwd, en we hebben een officiele Turkse boek waarin er staat dat we getrouwd zijn.

Mvg

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”