Wettelijk samenwonend partner vertrekt.

Olivier.s
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wettelijk samenwonend partner vertrekt.

#1 , 07 apr 2020 12:25

Hallo,

Mijn vriendin waarmee ik wettelijk samenwonend ben/was heeft besloten te vertrekken zonder aankondiging of dergelijke. Wij huren samen een appartement en hebben beide het contract ondertekend. Ik heb op 29/3 een mail gestuurt naar de huisbaas met de mededeling dat mijn vriendin vertrekt en of het mogelijk is haar te laten schrappen uiteraard met haar toestemming. En dat ik aleen het huurcontract wil overnemen. De huurbaas reageerde 2 dagen later hierop dat zij wat verder onderzoek moest doen naar de juiste procedure. Nu beweert mijn vriendin een nieuw huurcontract te hebben sinds 1/4. Onderling hadden wij afgesproken dat zij toch de helft van de huur van ons apartement ging betalen voor deze maand. Dit heeft zij dan ook gedaan dmv storting op onze gezamelijke rekening. Ik heb daarna dat bedrag doorgestort naar mijn rekening en de volledige huur betaald. Nu zijn gistere de gemoederen opgelopen, zij wouw haar kast terug hebben, ik heb haar verteld dat ik deze ging brengen, dit was echter niet genoeg ik moest de kast nog naar boven krijgen ook. Ik heb verteld dat dit niet mogelijk was. Ik heb een doorlopende opdracht lopen dat er 750€ van mijn rekening naar onze gezamelijke rekening word gestort. Na discutie over de kast omdat ik deze niet naar boven kon doen heeft zij, het bedrag (de helft van de huur) terug van onze gezamelijke rekening gehaald, met de uitleg, ik koop wel een nieuwe kast. Zij beweert dat omdat ik mijn huisbasin heb ingelicht op 29/3 over het schrappen van haar naam in ons contract en zij op 1/4 een nieuw contract bij een andere huisbaas heeft, niet meer verantwoordelijk is voor de helft en daarom dus recht heeft op dat bedrag. Wij staan tot op heden nog steeds met 2 onder contract bij “ons” apartement omdat dut dus nog niet in orde is. Is het correct dat ik mij bestolen voel en kan ik hier gerechtelijke stappe ondernemen om toch het bedrag trug te krijgen? Ik heb haar meerdere malen gevraagt om het terug te geven, echter weigert zij dit. Alsook heb ik afschriften waarom te zien is dat ik afgelopen 2 jaar meerdere malen bijna het volledige huurbedrag op onze gezamelijke heb overgemaakt omdat zij ge weinig storte.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 apr 2020 10:04

datum ondertekening oorspronkelijk huurcontract vermelden aub.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”